לאחר 9 שבועות של גיוסים: פדיונות בקרנות הנאמנות

קרנות אג"ח חברות וכללי, שמככבות כ-12 שבועות רצופים מראשית השנה בראש טבלת המגייסות, סיימו את השבוע החולף בפדיונות של לא פחות מכ-320 מיליון שקל

בשבוע הראשון של חודש אפריל רשמה תעשיית קרנות הנאמנות פדיונות, לראשונה זה 9 שבועות, פדיונות אשר הסתכמו בכ-70 מיליון שקלים. לאחר נטרולן של הקרנות הכספיות, שהצליחו לגייס בשבוע זה כ-200 מיליון שקל, מסתכמים הפדיונות בקרנות המסורתיות בכ-300 מיליון שקל. כך מציין רוני אפטר - מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

הטריגר שהדליק את גל הפדיונות היו ירידות השערים באגרות החוב, הן הממשלתיות והן הקונצרניות, ורכבת ההרים במדדי המניות המקומיים, זאת על רקע שבירת שיא כל הזמנים של מדד ת"א 25 וגל מימושים שבא בעקבותיו.

קרנות אג"ח חברות וכללי, שמככבות כ-12 שבועות רצופים מראשית השנה בראש טבלת המגייסות, סיימו את השבוע החולף בפדיונות של לא פחות מכ-320 מיליון שקל ובכך איבדו את הבכורה. הפדיונות החריגים באו על רקע המימושים במדדי אג"ח הקונצרניות מאז ראשית החודש.

בסיכום שבועי, רשמו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד פדיונות של כ-140 מיליון שקל, ומנגד רשמו הקרנות השקליות גיוס של כ-180 מיליון שקל, הגיוס השבועי הגבוה ביותר מאז השבוע הראשון של השנה, זאת כנראה על רקע מעבר כספים לקרנות המשקיעות באג"ח בריבית משתנה.

הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות)

רשמו בשבוע החולף פדיונות גבוהים על אף שבירת שיא כל הזמנים של מדד ת"א 25, שיא שלאחריו רשמו המדדים המובילים ירידות שערים חדות. הקרנות המנייתיות המתמחות במניות בישראל סבלו מפדיונות של כ-40 מיליון שקל ומנגד הקרנות המנייתיות המתמחות במניות בחו"ל גייסו לא פחות מכ-40 מיליון שקל, הגיוס השבועי הגבוה ביותר מאז נובמבר 2009, בסה"כ רשמו הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) פדיונות של כ-20 מיליון שקל.

מי עוד נהנו מהשבוע הלא יציב? הקרנות הכספיות שרושמות בסיכום שבועי גיוסים לא מבוטלים של כ-200 מיליון שקל, זאת על אף התשואה הנמוכה שהן מציעות. הקרנות שממשיכות לרכז עניין רב בתעשיית הקרנות הן הקרנות הממונפות והאסטרטגיות שרושמות השבוע גיוסים נאים של כ-30 מיליון שקל. עוד בולטות, קרנות אגד חוץ שהצליחו לגייס כ-30 מיליון שקל, זאת, אולי על רקע תחילת מעבר כספים מישראל לחו"ל, תופעה שנצפתה בקרנות המנייתיות בשבוע האחרון.

[לאתר קרנות נאמנות]