בבריטניה ישתמשו בפופולריות של הרשת החברתית פייסבוק כדי לעודד את הציבור לבוא לקלפיות ולהצביע בבחירות לפרלמנט שייערכו במדינה בחודש הבא. זאת, לאחר שבשתי מערכות הבחירות האחרונות הגיעו אחוזי ההצבעה בקרב אזרחי הממלכה לשפל חסר תקדים.
ועדת הבחירות המרכזית בבריטניה הודיעה בסוף השבוע כי כל מבקר בריטי בפייסבוק יישאל אם הוא כבר נרשם להצבעה בבחירות הקרובות. אם לא עשה כן, יופנה הגולש לאתר ועדת הבחירות המרכזית, שם יוכל להירשם להצבעה בקלפי הקרובה למקום מגוריו. לפחות 3.5 מיליון אנשים לא נרשמו בפנקס הבוחרים הבריטי בבחירות ב-2001, והוועדה מעריכה כי גם בבחירות הנוכחיות יעמוד מספר הנעדרים מהפנקס על שיעור דומה.
בוועדת הבחירות המרכזית לקחו בחשבון שהאוכלוסייה הצעירה, שנוטה להיעדר מהקלפיות, היא קהל היעד העיקרי של פייסבוק. "אם לא תירשם בפנקס הבוחרים לא תוכל לנצל את זכות ההצבעה שלך", אמר קלינטון פראוד, המנהל את קמפיין עידוד ההצבעה מטעם ועדת הבחירות המרכזית.
אחוזי ההצבעה בבחירות בבריטניה נמצאים בירידה מתמדת ב-100 השנים האחרונות כשנקודת השפל נרשמה בבחירות האחרונות, שנערכו ב-2005, אז רק 61.4% מבעלי זכות ההצבעה הגיעו לקלפיות. אחוז ההצבעה הנמוך ביותר נרשם אז בקרב גילאי 18-24, מהם הגיעו רק 37% אל הקלפיות.
ריצ'רד אלן, מנהל המדיניות בפייסבוק, ציין שלרשת החברתית רשומים 23 מיליון משתמשים מהאי הבריטי, "מכל הרקעים והמעמדים". עובדה זו, לדבריו, הופכת את פייסבוק למקום הטוב ביותר לעורר את תשומת ליבם של בעלי זכות ההצבעה שלא נרשמו בפנקס הבוחרים.
כדי להצביע בבחירות הקרובות, צריכים בעלי זכות ההצבעה בבריטניה להירשם בפנקס הבוחרים עד ה-20 באפריל.
הסקרים חוזים כי המאבק על השלטון בין מפלגת הלייבור השלטת לבין המפלגה השמרנית צפוי להיות הצמוד ביותר זה 20 שנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.