IBI מעלה המלצה לטבע ל"קנייה" - מחיר היעד עלה ל-73 דולר

האנליסטית נטלי גוטליב: "אנו מניחים כי 2010 צפויה להיות שנה נהדרת לטבע, ורכישת רציופארם תוכל לעמעם במעט את החולשה הצפויה להערכתינו ב-2011 מבחינת השקות בבלעדיות בשנה זו"

מניית טבע זוכה היום (א') להעלאת המלצה ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת "נייטרלי" כאשר את מחיר היעד מעלה האנליסטית נטלי גוטליב מבית ההשקעות IBI ל-73 דולר לעומת מחיר קודם של 66 דולר, המחיר החדש משקף לה פרמיה של כ-15% מעל למחיר בו סגרה המניה ביום ו' בוול סטריט. נציין כי המלצה זו קרובה לטווח הגבוה של מחירי היעד שנותנים לטבע האנליסטים השונים בשוק, אשר נעים בין 60-78 דולר למניה.

"אנו מניחים כי שנת 2010 צפויה להיות שנה נהדרת לטבע, ורכישת רציופארם תוכל לעמעם במעט את החולשה הצפויה להערכתינו בשנת 2011 מבחינת השקות בבלעדיות בשנה זו. מבחינה זו, רכישת רציופארם באה לטבע בתיזמון מושלם" אומרת האנליסטית בסקירתה אשר כותרתה היא "First we take the US, then we take Europe" ומבהירה כי על אף שהמחיר ששולם עבור רציופארם היה גבוה (4.78 מיליארד דולר) מול הצעות המחיר המתחרות, להערכתינו - טבע לא יכלה להרשות לעצמה לפספס את העסקה הזו".

גוטליב מציינת כי "עד היום, המשקל העיקרי של פעילות הגנריקה בטבע היתה מוטה מאד לכיוון ארה"ב. רכישת רציופארם תעביר "משקל" גם לכיוון השוק האירופי ותפחית את התלות של טבע בפעילות הגנרית בארה"ב.

טבע התחילה את 2010 עם תוכנית אסטרטגית מרשימה, ששרטטה את קווי המתאר הצפויים לחברה ב- 5 השנים הקרובות. עסקת טבע- רציופארם צפויה להיחתם בסוף 2010, ולפיכך הוסיפו ב-IBI למודל של טבע את תחזית ההכנסות של רציופארם, החל מ-2011.

לדברי גוטליב רכישת רציופארם מהווה את הנדבך הראשון בעמידה ביעדי התוכנית. להערכתה הרכישה בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה, שיכול להקרין על פעילות טבע באירופה כולה. ללא ספק מדובר באחת הרכישות המאתגרות ביותר שביצעה טבע מעולם, אך אנו מאמינים שהניסיון המוכח של טבע יעזור לחברה לנצל את הסינרגיות הרבות המתאפשרות מהרכישה, וכאן להערכתנו קיים פוטנציאל רב.

"אנו מעריכים, שבצד הפעילות העסקית, הרפורמה החדשה במערכת הבריאות בארה"ב צפויה לתת רוח גבית חזקה לחברות הגנריות, ומצד שוק ההון צריך לזכור כי טבע צפויה להיות הנהנית העיקרית מהמעבר של ישראל משוק מתפתח לשוק מפותח".