מחזיקי אג"ח ה' באוסיף מאיימים בפירעון מיידי

החברה אמורה לפרוע ביוני אג"ח ביותר מ-300 מ' ש' החברה הבת, ארנסון, חייבת לבנק לאומי 216 מ' ש', ומנהלת איתו מו"מ על הסדר חוב

לקראת הדיונים על הסדר חוב צפוי בחברת ההשקעות אוסיף , שבשליטת ישרס של שלמה איזנברג, שלחו מחזיקי אג"ח ה' לחברה מכתב תחת הכותרת: "התראה לפני העמדה לפירעון מיידי". עו"ד זאב שרף ונאמן האג"ח רו"ח יוסי רזניק, טוענים לקיומם של "שורה של מעשים, מחדלים או פעולות", המהווים עילה לדרוש פירעון מיידי.

אוסיף נקלעה למשבר לאחר שהפסידה 100 מיליון שקל ב-2009, בהמשך להפסד של כרבע מיליארד שקל ב-2008. הכנסות החברה, שבתקופת שליטתה של משפחת אביב בה, טרם מכירתה לארקדי גאידמק, נחשבה לחברה מובילה בענף, פחתו בשליש. מנגד, היקף ההתחייבויות שלה הוא 2.1 מיליארד שקל, והחברה כבר דיווחה כי לא תוכל לעמוד בהחזר חובותיה בזמן.

אג"ח ה', בהיקף של כ-220 מיליון שקל, וסדרה נוספת - אג"ח ד' בהיקף של כ-90 מיליון שקל, צפויות להיפרע בחודש יוני הקרוב. במקביל, החברה נדרשת להחזיר עד לסוף החודש הלוואה של 300 מיליון שקל לבנק לאומי. רואי החשבון של אוסיף ציינו בדו"חותיה שפורסמו לאחרונה, כי "עולים ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה של החברה כעסק חי".

חלק ניכר מהצרות של איזנברג באוסיף קשור לפעילות של החברה הבת הקבלנית, ארנסון, שהחובות וערבויות לבנק לאומי מסתכמים ב-216 מיליון שקל. לארנסון גירעון בהון העצמי של 77 מיליון שקל, אחרי שאוסיף כבר הזרימה לה 114 מיליון שקל. ארנסון הפסידה 134 מיליון שקל ב-2009, בהמשך להפסד של 127 מיליון שקל ב-2008, והיא מנהלת מו"מ מול הנושה העיקרי - בנק לאומי, שמתבקש למחול על חלק מהחוב ולפרוס את יתרתו תמורת אופציות למניות החברה.