פסגות: מניית כלל תעשיות לא זולה - אך יש פוטנציאל בביומד

מעניקים המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 30.5 שקל, גבוה ב-18% ממחיר השוק ■ האנליסט נעם פינקו מגדיר את תיק ההחזקות של החברה כ"אטרקטיבי מאוד"

בבית ההשקעות פסגות סבורים שמניית כלל תעשיות אינה זולה, אך העוגנים שלה והפוטנציאל שטמון בתעשיית הביומד מצדיקים המלצת "תשואת יתר". מחיר היעד למניית כלל תעשיות נקבע על 30.5 שקל, פרמיה של כ-18% על-פני מחיר השוק. כלל תעשיות נסחרת בשווי של כ-4 מיליארד שקל בת"א.

ההמלצה התפרסמה בעקבות פרסום דו"חות החברה לשנת 2009. האנליסט נעם פינקו מגדיר את תיק ההחזקות של החברה כ"אטרקטיבי מאוד" - מצד אחד, חברות תעשייתיות וקמעונאיות המניבות תזרים יציב, ובהן לדוגמה נשר, גולף ונטוויז'ן , מהן ימשיכו לנבוע לכלל תעשיות דיבידנדים. מצד שני, יש לחברה חשיפה להשקעות שנמצאות בשלבים התחלתיים, אך הן בעלות פוטנציאל צמיחה רב לטווח הארוך, כגון כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), אנרגיה ירוקה, השקעת חוגלה בטורקיה וקרן אינפיניטי. להערכת פינקו, כל אלה יוצרים חברה שיכולה להציג ביצועים טובים גם בתקופות חלשות יותר, וליהנות מפירות הצמיחה בימים טובים יותר.

פינקו מציין בהמלצתו, כי העובדה שהחברה סיימה את 2009 עם רווח נקי של 450 מיליון שקל לעומת 26 מיליון שקל בלבד ב-2008, היא בזכות תוצאות תפעוליות טובות לצד רווחים חד פעמיים.

הפוטנציאל טמון בכת"ב

להערכת פינקו, העלייה של 20% במחיר מניית כלל תעשיות מתחילת השנה נבעה מהעליות במניית כת"ב (המוחזקת בשיעור של 64% על-ידי כלל תעשיות), שבשלב מסוים עלתה בכ-60% באותה תקופה. כת"ב מחזיקה במספר חברות ביוטכנולוגיות שנמצאות בשלבים שונים של הניסויים הקליניים, ולדבריו היא נמצאת בתקופה חיובית, שמתבטאת בפעילות ערה בחברות שהיא מחזיקה.

פינקו מציין את רכישת ביומדיקל (תמורת 84 מיליון שקל), עליה דיווחה כת"ב בתחילת מארס. ביומדיקל מחזיקה בכ-20% ממניות גמידה סל, שמפתחת טיפול על בסיס תאי גזע לסרטן הדם ונמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים, ולדברי פינקו, גמידה סל תורמת לפוטנציאל של כת"ב. להערכתו, חלק משמעותי ביותר בפוטנציאל הצמיחה של כלל תעשיות טמון בכת"ב, אך עם זאת ברור שיש בכת"ב לא מעט סיכונים.

בהמשך המלצתו מתייחס פינקו לחברות נוספות של כלל תעשיות, ואחת מהן היא חברת המלט נשר. הוא מציין שלמרות שהרבעון הרביעי נחשב חלש עונתית, החברה הצליחה לצמוח ברבעון זה. ברמה השנתית ירדו הכנסות נשר מ-1.57 מיליארד שקל ל-1.51 מיליארד שקל, אך במבט עתידי הוא מעריך שהתאוששות ענף הבנייה תוביל לגידול בביקושים.