הסכמה לחבילת הלוואה ליוון בשווי של כ-30 מיליארד אירו

על החבילה הסכימו 16 שרי האוצר של מדינות גוש האירו ■ הצעד הנוכחי נועד לעזור למדינה עמוסת החובות ולעזור להחזיר את הביטחון לאירו ■ מאז תחילת השנה נפל האירו בכ-5.7% מול המטבע האמריקני.

לאחר שבועות של ציפייה, מקבלים היום (א') שוקי העולם דיווחים כי ממשלות הגוש האירו הסכימו לחבילת הלוואה וחילוץ ליוון בשווי שלא תפחת מ-30 מיליארד אירו (כ-41 מיליארד דולר). הצעד הנוכחי נועד לעזור למדינה עמוסת החובות ולעזור להחזיר את הביטחון לאירו.

שרי האוצר של 16 מדינות האירו מסרו היום כי ההלוואות ליוון תינתנה בריבית שנתית של 5%, וזאת לאחר שעלויות ההלוואה של יוון נסקו לשיא של 11 שנים. כמו כן, המשבר הנוכחי החליש את האירו מול הדולר - מאז תחילת השנה נפל האירו בכ-5.7% מול המטבע האמריקני.

"הצעד הנוכחי הוא הבהרה שהשווקים מצפים לה - יש כסף מאחורי חבילת החילוץ", מסר ראש ממשלת לוקסנבורג, ג'אן-קלוד ג'אנקר (Jean-Claude Juncker).

אולי ראן (Olli Rehn), נציב ה-European Union Economic and Monetary מסר כי "אנחנו לא יכולים לדבר בשמה של קרן המטבע העולמית אבל אנחנו יודעים כי הם מוכנים לשתף פעולה עם היוזמה של הגוש ולהוסיף כספים במידת הצורך. עכשיו הם צריכים לדבר - יש לנו כבוד לעצמאותם".