עו"ד אביגדור פלדמן: ענת קם מוותרת על החיסיון העיתונאי שלה

לדבריו, קם מאפשרת לאורי בלאו לחשוף כי היא המקור למסמכים ■ אתמול הצהיר עורך דינו של בלאו כי אם קם תוותר על החיסיון - אין מניעה שבלאו ישוב את המסמכים לשב"כ ■ אגודת העיתונאים לבלאו: שמור על החיסיון

ענת קם מוותרת על החיסיון העיתונאי שלה, ומאפשרת לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו לחשוף כי היא המקור שממנו קיבל את המסמכים הביטחוניים - כך אמר היום (ב') ל"גלובס" עו"ד אביגדור פלדמן, סניגורה של קם.

לדבריו, "אם יש צורך במכתב רשמי לעו"ד מיבי מוזר (בא-כוחם של בלאו ועיתון "הארץ", י"י) נריץ לו מכתב כזה, ונחתים עליו גם את ענת קם".

עם זאת, לדברי פלדמן, עד עתה לא נתבקשה הצהרה רשמית מטעמה של קם, במסגרת הליך משפטי, על כך שהיא מוותרת על החיסיון.

אתמול (א') הצהיר עו"ד מוזר כי אם קם תוותר על החיסיון העיתונאי שממנו היא נהנית - בהנחה שהיא אכן המקור - אזי אין מניעה לכך שבלאו ישוב לישראל ממקום מושבו בלונדון וישיב את המסמכים שברשותו לידי השב"כ.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דן היום בבקשת "הארץ" לצמצם עוד יותר את צו איסור הפרסום החלקי שנותר בפרשה זו, ולאפשר לפרסם גם את ההחלטה השיפוטית אודות מעצר-הבית שבו שוהה קם זה 3 חודשים.

אגודת העיתונאים לבלאו: שמור על החיסיון

בתוך כך, אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לעיתונאי אורי בלאו לסיים את הפרשה בהחזרת המסמכים הביטחוניים שברשותו, תוך "שמירה הדוקה על עקרונות החיסיון העיתונאי".

בהודעה שפירסמה היום האגודה נמסר כי "לדעת האגודה נכון והוגן לסיים את הפרשה בהחזרת המסמכים החסויים המצויים בידיו של בלאו לגורמים המוסמכים. על רשויות החוק להבטיח כי לא יעמידו את בלאו לדין בגין הפרשה".

יו"ר האגודה, דני זקן מקול ישראל, ציין כי "האגודה קוראת לרשויות החוק לפעול בפרשה זו ובעתיד בזהירות הראויה, כדי לשמור על מעמדם של העיתונאים ועל תפקידם המכריע במשטר דמוקרטי. האגודה פועלת לקיום דיון עקרוני בסוגיות שעלו בפרשה: החיסיון העיתונאי, צווי איסור פרסום וחופש הפעולה של העיתונאים".