החוסים ניצחו את התושבים המתנגדים: יוקם מעון ברחובות

לפני שבע שנים החל לחץ על עיריית רחובות מצד תושבי השכונה לסגור את המעון ■ תושבי מרמורק טענו שהם מתגוררים מטרים ספורים מהמעון והתלוננו על צעקות ובכי שמפריעים את חייהם השלווים. איפה אפשר לקבל דיור מוגן לאנשים מוגבלים?

משרד הפנים הדף את התנגדויות התושבים והתנגדות עיריית רחובות להפעלת מעון לחוסים הסובלים מפיגור שכלי בשכונת מרמורק שברחובות. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז שבמשרד הפנים דחתה את ההתנגדויות ואישרה את הפעלתו של המעון.

מעון נוה אדיר ממוקם בלב שכונת המגורים מרמורק, בנכס ששימש הוסטל לבנות במצוקה של ויצ"ו, בו התגוררו כ-100 חניכות. ההוסטל פונה בשנת 1986 ובנכס החל לפעול מעון לאנשים עם צרכים מיוחדים. לפני שבע שנים החל לחץ על עיריית רחובות מצד תושבי השכונה לסגור את המעון. תושבי מרמורק טענו שהם מתגוררים מטרים ספורים מהמעון והתלוננו על צעקות ובכי שמפריעים את חייהם השלווים. ‏

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רחובות התנגדה אף היא לפעילותו של המעון בטענה שהמבנה הוא בקו אפס לבתי התושבים ובטענה שתכנון המבנה איננו תואם את צורכי המוסד.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, בראשותו של שוקי אמרני, החליטה לתת תוקף לתוכנית מבנה המעון ולדחות את ההתנגדויות שהועלו. בתוך כך קבעה הוועדה תיקונים טכניים לתוכנית, כמו נקיטת מירב האמצעים האקוסטיים, הנופיים והתכנוניים למזער ככל שניתן את מטרדי הרעש במקום. הוועדה אף פנתה לנציגי משרד הרווחה ולנציגי המעון בבקשה לעשות ככל שביכולתם במטרה למזער את מטרדי הרעש מפעילותו של המעון.