הקאמבק של יצרנית הסלולר לא צלח: פאלם מעמידה עצמה למכירה

לפי דיווחים, החברה צפויה לקבל הצעות רכש כבר השבוע ■ בין החברות המתעניינות: HTC ולנובו

פאלם , יצרנית הטלפון הסלולרי החכם Pre, מעמידה את עצמה למכירה, וצפויה להתחיל לקבל הצעות רכש כבר השבוע. כך על פי מספר גורמים המקורבים לחברה. לפי הדיווח, פאלם מנהלת מגעים עם בתי ההשקעות גולדמן זאקס ו-Qatalyst Partners, על מנת שאלה יסייעו לה לאתר רוכשים פוטנציאלים. בין החברות שהוזכרו כמועמדות לרכוש את החברה נמצאות יצרנית הסלולר הטייוואנית HTC ויצרנית המחשבים האישיים הסינית לנובו.

רכישת פאלם על-ידי לנובו תהיה הגיונית מבחינת החברה הסינית, ותאפשר לה להיכנס כשחקנית משמעותית לשוק הסלולר, כפי שעשתה בשוק המחשבים האישיים באמצעות רכישת חטיבת ה-PC של IBM לפני מספר שנים. ללנובו יש כבר היום טלפונים סלולריים, אך היא אינה משמעותית בשוק זה, שבו נמצאות כבר מתחרות בתחום המחשבים האישיים, כמו LG, סמסונג ואפל, ובקרוב גם דל. מנגד, יצרניות סלולר מובילות נכנסות לשוק המחשוב האישי, כמו נוקיה, שהשיקה ב-2009 את הנטבוק הראשון שלה.

גם עבור HTC, שייצרה בשנה שעברה טלפון עבור גוגל, הרכישה הגיונית. רכישת פאלם תספק לחברה טכנולוגיית המגע וגם את מערכת ההפעלה WebOS. פאלם, שהוקמה ב-1992, הייתה אחראית בשנות ה-90 על מחשבי כף היד המוצלחים פאלם פיילוט, שניבאו את פריחתם הנוכחית של הטלפונים הסלולריים החכמים, אך מאז לא הצליחה החברה לשחזר את ההצלחה. המכשירים שלה נחשבו לנחותים לעומת אלו של מתחרות כמו נוקיה וסמסונג.

כמה שנים לאחר הקמתה, נרכשה פאלם על-ידי U.S Robotics, שנרכשה בעצמה על-ידי יצרנית ציוד התקשורת 3Com. האחרונה הפכה את פאלם לחברה עצמאית שנסחרת בנאסד"ק. שווי השוק של פאלם עומד היום על 870 מיליון דולר.

ביוני 2009, כחלק מניסיון קאמבק, השיקה פאלם את מכשיר ה-Pre. הביקורות המוקדמות היו חיוביות, ומניות החברה זינקו בעשרות אחוזים, אך לאחר ההשקה התברר כי המכשיר אינו עומד בתחרות מול דגמים דומים של חברות אחרות. ה-Pre היה המכשיר הראשון שהתבסס על מערכת ההפעלה WebOS. בנובמבר 2009 הושק ה-Pixi, גרסה קטנה וזולה יותר של ה-Pre. מנכ"ל החברה, ג'ון רובינשטיין, קיווה כי המכשירים הללו ישיבו לפאלם את מעמדה המוביל בשוק, אך בסופו של דבר רשמו המכשירים נתוני מכירות מאכזבים.

דוברת פאלם, לין פוקס, סירבה להגיב לדיווח. גורמים ב-HTC ובלנובו סירבו להגיב בעניין.