אחרי שהרוויח מחיפוש - ביל גרוס מבקש להרוויח גם מטוויטר

המיזם החדש של גרוס נקרא טוויטאפ (TweetUp) ■ בדומה לתשלום תמורת דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מציע גרוס מעין דירוג של הציוצים של משתמשי טוויטר

יזם האינטרנט ביל גרוס משוכנע שפיצח את הנוסחה שעל פתרונה עמלים חברות האינטרנט בשנים האחרונות, כיצד להפוך את המדיות החברתיות לרווחיות. גרוס הוא מייסד חברת Goto.com והוגה רעיון הצגת תוצאות החיפוש תמורת תשלום, שהודות לו מכניסה כיום גוגל לקופתה כ-24 מיליארד דולר מדי שנה.

המיזם החדש של גרוס נקרא טוויטאפ (TweetUp). בדומה לתשלום תמורת דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מציע גרוס מעין דירוג של הציוצים של משתמשי טוויטר, ומעניק למפרסמיהם את האפשרות לשלם תמורת מיקום גבוה יותר בדירוג. גרוס מאמין כי המיזם החדש יציע לאתרי אינטרנט אפשרות לקדם את תכניהם. כך למשל, יוכל אתר העוסק בפיננסים לקדם ציוץ העוסק במניה מסוימת כדי למשוך יותר גולשים.

אולם, הצלחתו של טוויטאפ תלויה בשינוי מהותי בתפיסת העולם של המשתמשים במדיות החברתיות. ההנחה המקובלת היא שמפרסמים לא יהססו לשלם כדי לקדם את מוצריהם באמצעות פרסום באינטרנט, אבל המיזם של גרוס דורש גם מגולשים מן השורה תשלום כדי להיכנס לדירוג החדש.

גרוס מאמין כי הדבר לא ירתיע גולשים וסבור כי לקידום הציוצים של כל גולש יש ערך עבורו. "לכמות רבה של עוקבים בטוויטר יש ערך, זה יכול למשוך מעסיקים פוטנציאליים, ויכול לסייע בהקמת מגזין מקוון, למשל".

גרוס כבר רגיל לגילויי ספקנות. "כשהקמנו את Goto.com אנשים חשבו שמדובר ברעיון הטיפשי ביותר שהם שמעו אי פעם", מספר גרוס על קונספט שהפך את גוגל למכונת מזומנים משומנת. אלא שהפעם, גרוס לא התקשה למצוא משקיעים שיאמינו במיזם שלו. הוא מספר שעל הרעיון חשב בזמן כנס ארגון TED בקליפורניה שנערך בחודש שעבר, לדבריו, עד סיום הכנס הוא הצליח לגייס 3.5 מיליון דולרים ממשקיעי הון סיכון "לא החזקתי אפילו נייר אחד ביד, היה לי רק את הרעיון בראש" הוא אומר.