אבן-דרך: הטיפול בקופקסון של טבע הגיע למיליון שנות חולה

ניתוח הנתונים מתבסס על מידע פנימי של החברה המוגש אחת לשנה למינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) ■ טבע: "נמשיך להשקיע במחקר ופיתוח של טיפולים חדשניים, כמו גם בקשת רחבה של שיפורים במוצר"

חברת טבע הודיעה היום (ב') כי היקף הטיפול המצטבר בתרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת הנפוצה, הקופקסון, הגיע כעת למיליון שנות חולה. ניתוח הנתונים מתבסס על מידע פנימי של החברה המוגש אחת לשנה למינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA).

"אבן דרך זו מדגישה את נתוני היעילות והבטיחות המבוססים של הקופקסון בטיפול ארוך טווח עבור הרופאים והחולים אשר מסתמכים על תכשיר זה לטיפול במחלה", אמר ד"ר קן ג'ונסון, פרופסור לנוירולוגיה מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד, ארה"ב. "המידע המצטבר אודות הקופקסון מעודד במיוחד לנוכח טבעה הכרוני של מחלה זו", הוסיף.

"לפני עשרים שנים כלל לא ידענו אם יהיה טיפול יעיל ובטוח לחולים בטרשת נפוצה", אמר דאגלס פרנקלין, נשיא ומנכ"ל איגוד חולי הטרשת הנפוצה בארה"ב. "העובדה שאנו יכולים לציין כיום את ההשפעה ארוכת הטווח של הטיפול היא ציון דרך אמיתי ואנו אסירי תודה על כך בשמם של החולים במחלה ברחבי העולם", לדבריו.

קופקסון אושר לשימוש בשנת 1996 והיה לתרופה הראשונה שאינה מקבוצת האינטרפרונים (non-interferon) לטיפול בטרשת נפוצה.

"סיפורם האישי של מטופלים שמצבם השתפר באמצעות הקופקסון מגביר את רצוננו לשרת את קהילת החולים בטרשת נפוצה", אמר משה מנור, סמנכ"ל בכיר לפיתוח מוצרים ייחודיים בטבע. "טבע מחוייבת לקהילת החולים וממשיכה להשקיע במחקר ופיתוח של טיפולים חדשניים כמו גם בקשת רחבה של שיפורים במוצר", הוסיף.