פרשת הולילנד: נדחה הערר שהגיש עו"ד מסר על הארכת מעצרו

בימ"ש השלום האריך אמש את מעצרו של עו"ד אורי מסר, החשוד בתיווך לשוחד בפרשת הולילנד, ב-5 ימים ■ המחוזי: שחרורו של מסר עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה ■ סניגורו של מסר: אין כל קשר בינו לבין פרשת הולילנד

בית משפט המחוזי בפתח-תקווה דחה הערב (ב') את הערר שהגיש עו"ד אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, על החלטת בית משפט השלום מאתמול (א') להאריך ב-5 ימים את מעצרו במסגרת פרשת הולילנד.

השופט אברהם טל כתב בהחלטתו: "אני לא מתעלם מהעובדה שמסר נחקר בקשר למרבית הפרשות הקשורות לחקירתו הנוכחית לפני כשנתיים, אך אין מצבו של מסר היום דומה למצבו אז, שכן היום הגיעו לידי המשטרה מסמכים נוספים שלא היו בחזקתה במהלך החקירה הקודמת של מסר".

במהלך הדיון טען סניגורו של מסר, עו"ד שמעון דולן, כי אין כל קשר בין מרשו לבין פרשת הולילנד, והעובדה שמשפחתו של מסר נאלצת לראות את תמונתו מתנוססת בעיתונות מעל הבניינים הללו 'הורגת' את מסר אפילו יותר מהישיבה במעצר".

בנוסף טען עו"ד דולן כי מסר לא צריך לשבת במעצר כבן-ערובה עד לבואה של האישיות הבכירה לארץ, אבל השופט קיבל את טענת המשטרה כי שחרורו של מסר עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה.

כמו כן טען עו"ד דולן כי זהו תקדים מסוכן שהמדינה עוצרת עד ערב מתן עדותו בתיק המתנהל נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

אמש: הארכת מעצר ב-5 ימים

כזכור, בית משפט השלום בראשון-לציון האריך אמש לבקשת המשטרה את מעצרו של עו"ד מסר, החשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי חקירה בפרשת הולילנד, ב-5 ימים - זאת לאחר 6 ימים שכבר בילה בבית המעצר.

השופט אברהם הימן בית משפט השלום בראשון-לציון קיבל את טענת המשטרה כי שחרורו של מסר ממעצר עלול לגרום לשיבוש מהלכי חקירה.

מוקדם יותר אתמול שקלה המשטרה לבקש לשחרר את מסר למעצר-בית בתנאים מגבילים, אך בעקבות ראיות חדשות שעלו בחקירה החליטה המשטרה לבקש הארכת מעצר נוספת, וכאמור בקשתה זו נענתה אמש.

מסר נעצר לפני שבוע בחשד לעבירות של תיווך בשוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, בקשר לפרויקטים הולילנד, צוק מנרה וחוות הזרע. השופט ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר כי מסר קשור גם לפרשת הולילנד.

סניגורו של מסר, עו"ד שמעון דולן, אמר לאחר הארכת המעצר כי קשה להשתחרר מהרושם שיש קשר בין מעצרו של מסר לבין של בואה של אישיות בכירה בהמשך הדרך. עו"ד דולן הוסיף כי החלטת המשטרה לבקש את הארכת המעצר היא מוזרה, מכיוון שבמהלך היום הציעה לו המשטרה לשחרר את מסר למעצר-בית בתנאים מגבילים. היום, כאמור, הגיש עו"ד דולן ערר על ההחלטה.

‏‎‎תיווך בשוחד

נזכיר כי לפי החשד, עו"ד מסר - הנחשב למוקרסו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - קיבל תשלומי שוחד מיזמים הקשורים לפרויקט הולילנד בירושלים, פרויקט חוות הזרע הסמוך לחירייה ופרויקט "צוק מנרה", שאת חלקם השאיר בכיסו ואת חלקם העביר לאישיות ציבורית בכירה. מדובר בכספים שהועברו כדי לזכות בתמיכה ובסיוע וקידום הפרויקטים.

מסר חשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט. בחקירתו במשטרה עד עתה שמר מסר רוב הזמן על זכות השתיקה, ולחלק מהשאלות השיב תשובות לאקוניות.

החשודים הנוספים בפרשה, בהם גם מאיר רבין ועמרם בניזרי נחשדים בביצוע עבירות של לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מתן שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות.