הדשדוש בוול סטריט הקרין על הבורסה בת"א; מודיעין קפצה 13%

מניות הגז והנפט שוב בלטו בעליות ■ המסחר בת"א הושפע מהנטייה לירידות בחוזים על המדדים בוול סטריט לאורך כל היום

מגמה מעורבת אפיינה היום (ג') את המסחר בבורסה של תל-אביב, לאחר שהיום נפתח בירידות שערים קלות. המשקיעים בבורסה המקומית ממתינים להמשך פרסום דוחות כספיים של חברות מובילות בעולם ונתוני מאקרו חשובים. המסחר הושפע מנטייה לירידות קלות בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט. המחזור הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בוול סטריט נפתחה אמש עונת הדוחות בדוח מעורב של אלקואה, שמנייתה נסוגה ב-0.5% לאחר פרסום התוצאות והתחזית, מה שהחליש היום את החוזים על המדדים המובילים. יצרנית האלומיניום דיווחה כי הפסדיה הסתכמו ב-201 מיליון דולר או 20 סנט למניה. ההפסד המתואם הסתכם ב-10 סנט כאשר האנליסטים בשוק ציפו להפסד גדול בסנט בודד, 11 סנט למניה. החברה דיווחה על EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות שונות) חזק יחסית של 596 מיליון דולר, הגבוה ביותר עליו דיווחה מאז הרבעון השלישי של שנת 2008. בשורה העליונה דיווחה אלקואה על הכנסות של 4.9 מיליארד דולר לעומת 4.15 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. אולם בשוק ציפו האנליסטים כי החברה תדווח על הכנסות של 5.2 מיליארד דולר.

היום לאחר סיום המסחר יתפרסם דו"ח כספי חשוב בהרבה, של ענקית המעבדים אינטל , שצפויה להציג רווח של 38 סנט למניה ברבעון. מחר, לפני הפתיחה בוול סטריט ולקראת הסיום בתל-אביב, צפוי ג'יי.פי.מורגן לדווח על רווח של 64 סנט למניה.

נפט וגז טבעי ללא הפסקה

אתמול דיווחנו כי מניות מגדל שבבעלות בנק לאומי , הנמצאות בידי נאמן, צפויות לחזור לבעלות הבנק. לאומי, בניהולה של גליה מאור, כבר העביר בקשה רשמית לבנק ישראל, ותשובתו צפויה להתקבל בקרוב.

עליות נרשמו במניות חברה לישראל, דיסקונט, כי"ל ואפריקה. גם שותפויות הגז הטבעי עברו לעליות, לאחר שפתחו את היום בירידות קלות. ישראמקו יהש , דלק קידוחים , אבנר , נפטא ודלק אנרגיה מתקדמות.

לאחר הדיון הסוער בפברואר האחרון בכנסת בסוגיית התמלוגים שמקבלת המדינה מתגליות נפט וגז בישראל, הודיע היום (ג') שר האוצר יובל שטייניץ, כי הוא ממנה "ועדה לבחינת המדיניות בנושא משאבי נפט וגז בישראל". המלצות הוועדה יוגשו לאוצר עד חודש אוגוסט.

הכשרת הישוב בלטה לחיוב. ל"גלובס" נודע כי נכנסות להילוך גבוה התארגנויות לקראת המכרז על אזור רשיון "בנימין", הסמוך לרשיונות "שרה" ו"מירה" הממוקמות מערבית לחדרה. להערכת גורמים בשוק הנפט, לא מן הנמנע שאי.די.בי ומודיעין יהש (הפועלות בשיתוף פעולה), הכשרת הישוב וגזפרום הרוסית יתמודדו במשותף על המכרז לחיפושי נפט וגז טבעי בשדה בנימין.

הנפקת הזכויות של אפריקה נכסים יוצאת לדרך. החברה האם, אפריקה , הנמצאת בשליטת איש העסקים לב לבייב, הודיעה אתמול עם סיום המסחר על כוונתה לנצל את מלוא הזכויות להן היא זכאית (מחזיקה בכ-67.8% מהון המניות של אפריקה נכסים) על פי דוח הצעת המדף, ולרכוש בהתאם כ- 5,721,600 מניות רגילות של אפריקה נכסים תמורת כ-256.44 מיליון שקל. בכוונת אפריקה נכסים לפרוע מתוך תמורת ההנפקה, את יתרת חובה של אפריקה נכסים כלפי אפריקה, בהיקף של כ- 254.8 מיליון שקל. יתרת התמורה בהנפקה זו מיועדת לשימוש בידי אפריקה נכסים, כפי שיוחלט על ידי דירקטוריון אפריקה נכסים, מעת לעת.

[לאתר המעו"ף]