ארסנל בדרך להחלפת בעלות

ליידי נינה ברייסוול, שמחזיקה ב-15.9% מהמועדון, מינתה ברוקר אמריקני למצוא רוכש למניות שלה; סטן קרונקי האמריקני או אלישר אוסמנוב האוזבקי הם המועמדים העיקריים להשתלט על המועדון

מאבק השליטה בארסנל קיבל תפנית משמעותית, בעקבות הודעה של ליידי נינה ברייסוול סמית' כי היא מעמידה למכירה את כל המניות שברשותה. ברייסוול סמית', שמחזיקה ב-15.9% מהמניות של קבוצת הפרמיירליג, מינתה את ברוקר ההשקעות האמריקני בלקסטון כדי לטפל במכירת חלקה בקבוצה.

שני מועמדים עיקריים יש כעת להשתלטות על המועדון: הראשון הוא המיליארדר האמריקני סטן קרונקי, שהוא בעל המניות הגדול ביותר בארסנל ומחזיק ב-29.98%; השני הוא איש העסקים האוזבקי אלישר אוסמנוב, בעל המניות השני בגודלו בארסנל שמחזיק ב-26.29%.

באופן מעשי, מי שמגדיל את אחזקותיו ליותר מ-30% חייב על פי חוק להגיש הצעה לרכישת יתר המניות של המועדון ולמעשה לקחת בעלות מלאה.

אחת מהפרשנויות היא שברייסוול תיאמה את מועד המכירה כדי להתאים אותו עבור סטן קרונקי. אתמול (ב') היה המועד האחרון שבו היה צריך קרונקי להודיע אם הוא מוכר את 40% שלו בקבוצת ה-NFL סט לואיס ראמס, שמוערכים ב-300 מיליון דולר, לאיש העסקים מאילינוי שאהיד חאן.

חאן הגיש לפני חודשיים הצעה לרכישת 100% מהראמס. אלא שהלילה הפתיע קרונקי את כולם כשהודיע כי הוא משתמש בזכות הסירוב שברשותו ומתכוון לרכוש את השליטה המלאה בראמס, וכעת נראה כי יתקשה לעמוד במקביל גם ברכישה של ארסנל.

אוסמנוב, בעל הון של 1.6 מיליארד דולר, אמר באמצעות מקורב ל"טיימס" כי הוא אינו מתכוון להשתלט על ארסנל אבל מעוניין להגדיל את חלקו ל-29.9%.