פסטיבל מיפ: אולפני הרצליה מכרה פורמטים במאות אלפי שקלים

המנכ"ל יואב פרץ: "אולפני הרצליה עם הפנים לחו"ל ומוכנה לממן פרויקטים שיש בהם יצוא חזק לחו"ל" ■ מכרה את "אקסטרים וודינג אלבום" לאוסטרליה ולאירופה ואת "נשות הטייסים" ליוון

פירות משמעותיים למאמץ היצוא של אולפני הרצליה: החברה מציעה בשוק הטלוויזיה מיפ המתקיים בקאן שבצרפת יותר מ-10 פורמטים, ועד כה, היום השני לפסטיבל, חתמה על עסקאות בהיקף של מאות אלפי שקלים.

כמו כן, החברה ממשיכה למכור את "פספוסים" של יגאל שילון ליותר מ-50 טריטוריות. התוכנית, המופצת על-ידי יואב לוין, נמכרה בעשור האחרון במיליוני דולרים. בנוסף נמצאת אולפני הרצליה במגעים בשוק הגרמני להפקת תוכניות לייף סטייל גרמניות.

גלובס מסקר את פסטיבל mipt
 גלובס מסקר את פסטיבל mipt

את אולפני הרצליה מייצגים בפסטיבל מיפ יו"ר אולפני הרצליה, רועי מכנס, המנכ"ל יואב פרץ, ומנהלת המחלקה הבינלאומית, אלינור סלוניקי.

"אנחנו באסטרטגיה של מהפנים החוצה", אומר פרץ ל"גלובס", "אולפני הרצליה משקיעה המון לחו"ל ומוכנה לממן פרויקטים שיש בהם יצוא חזק לחו"ל. הרעיון המרכזי שלנו כחברה הוא שאנחנו מוכנים לעזור להשתתף במימון בפיתוחים שיש להם הסתכלות לשוק הבינלאומי, כשאנחנו כבר מביטים לשנה הבאה".

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", אולפני הרצליה נכנסה לשיתוף-פעולה כלכלי ואסטרטגי עם חברת "ריאלטי". החברה מפיקה יחד עם האולפנים את הפורמט "אקסטרים וודינג אלבום", שנודע כי נרכש על-ידי ערוץ 10. בשוק בצרפת מופץ הפורמט על-ידי אבי ארמוזה, והוא נמצא כבר בדרך למדינות כמו אוסטרליה, יוון וספרד.

דורי מדיה מפיצה עבור האולפנים את הטלנובלות "אולי הפעם", "ראש גדול", "אהבה מעבר לפינה" ו"נשות הטייסים", שזכתה להתעניינות רבה ונמכרה ליוון. אולפני הרצליה נמצאים בשיתוף-פעולה עם דורי מדיה בהפקה של סדרה ארגנטינאית לילדים בשם "צ'מפ 12".

חברת RDF מפיצה את הפורמט "נראה אותך" שפותח על-ידי יגאל שילון, קשת ואולפני הרצליה, אשר נבחר לאחד מ-28 הפורמטים "הבאים" של השוק העולמי.

לדברי פרץ, יש כוונה למצב את ישראל כמקום להפקת תכנים עבור השוק המערב אירופי. לדבריו, בימים אלה נמצאת החברה במשא-ומתן עם חברה גרמנית להפקת תכני לייף סטייל בישראל. "אין סיבה שלא נהפוך למקום הייצור עבור אירופה", אומר פרץ.

בתוך כך רוכשת אופלפני הרצליה, מבית תיא תקשורת, פורמטים לאדפטציה בשוק הישראלי. בשנה האחרונה רכשה החברה 3 פורמטים. בין היתר רכשה, באמצעות סלוניקי, פורמטים כמו "ההורים" הקנדי, שנמכר לערוץ 10 ויעלה בקרוב בכיכובם של גיא לואל ונתי קלוגר.