מתכוננים ל-VOD: חברת מעלות מעלה את הדירוג של yes

העלאת הדירוג היא ברמה אחת, והחברה נכנסה לרשימת המעקב עם תחזית חיובית ■ במעלות מעריכים כי השיפור בדו"חות הכספיים עשוי להיטיב את הפרופיל הפיננסי של yes, ולהוביל להעלאה נוספת בדירוג

שאול אלוביץ', בעל השליטה המיועד בבזק , קיבל היום (ג') בשורה חיובית הנוגעת לאחת החברות בקבוצה - yes, כאשר חברת הדירוג S&P מעלות העלתה את דירוג החוב של החברה בדרגה אחת, מ-ilBBB מינוס ל-ilBBB. בנוסף, העבירה מעלות את הדירוג לרשימת המעקב עם השלכות חיוביות, שעשויות להביא בעתיד להעלאת ריבית נוספת.

כלכלני מעלות מציינים כי yes השלימה באחרונה קבלת הלוואה בסך 255 מיליון שקל במסגרת תוכנית מימון חדשה, שמיועדת בעיקרה למחזור הלוואות ב-2010. בטרם קבלת ההלוואה, נזילותה של yes היוותה מגבלה על הדירוג, וזאת בהינתן המשמעויות האפשריות בעת חריגה מההתניות הפיננסיות, עומס החלויות הגבוה ב-2010 וגמישות פיננסית נמוכה, לפי כלכלני מעלות.

"להערכתנו, יחסי הכיסוי, יכולת ייצור תזרימי מזומנים והנזילות של yes השתפרו בהשוואה למועד הדירוג האחרון", קובעים האנליסטים של מעלות. העברת הדירוג ל-CreditWatch משקפת את ההערכה במעלות כי מגמת השיפור בדו"חות הכספיים של החברה עשויה להיטיב את הפרופיל הפיננסי שלה ולהוביל להעלאה נוספת בדירוג.

במעלות מציינים כי מגמת השיפור בביצועיה התפעוליים של yes נמשכה ב-2009, לרבות המשך מגמת הגידול בהכנסות, בבסיס המנויים וברווחיות. "השקת שירותי ה-VOD בתחילת 2010, צפויה להמשיך ולתרום להמשך מגמת הגידול בהכנסות וברווחיות".

בזק תישאר בעל המניות העיקרי

למרות שתזרים המזומנים החופשי של yes בשנת 2009 היה מינורי, עקב תשלום חד פעמי של ריבית צבורה על איגרות החוב לאחר תקופת הגרייס, מעריכים במעלות שהתזרימים בשנת 2010 יישארו חיוביים ואף גבוהים משמעותית מהתזרים ב-2009.

בזק מחזיקה ב-48.2% ממניות yes. ביתרת המניות של חברת הלוויין, מחזיק אלוביץ' באופן ישיר, לאחר שסיכם על רכישת מניות השותפים לקראת מכירת כלל ההחזקות הפרטיות שלו, כחלק מהתנאים לאישור רכישת השליטה בבזק. כלכלני מעלות מעריכים בהתייחסות לסוגיית הבעלות, כי בזק תמשיך להיות בעלת המניות העיקרית ב-yes.

חברת הטלוויזיה בלוויין סיימה את שנת 2009 עם הכנסות של כ-1.53 מיליארד שקל והפסד של 222 מיליון שקל בשורה התחתונה, ירידה של 17% לעומת 2008.