"בורסת פלסטין השיגה תשואה שנתית ממוצעת של 17.5%"

מנכ"ל הבורסה הפלסטינית, אחמד עוידה, בוועידה הערבית לעסקים: "אם בבורסת תל אביב מסתכלים על החברות שלכם כחברות מסוכנות - אצלנו מסתכלים עליכם בצורה הפוכה"

מנכ"ל הבורסה הפלסטינית, אחמד עוידה, דיבר היום (ג') במהלך הוועידה הערבית לעסקים, וקרא לאנשי העסקים מהמגזר הערבי להשקיע בבורסות פלסטין. "יש לנו ראיה אסטרטגית לתקשר עם פלסטינים בחו"ל ומחוץ לשטחים", לדבריו.

עוידה הסביר על היתרונות הקיימים עבור אנשי עסקים ערבים-ישראלים בהשקעה בבורסה הפלסטינית בשכם: "אם בבורסת תל אביב מסתכלים על החברות שלכם כחברות מסוכנות - אצלנו מסתכלים עליכם בצורה הפוכה".

הבורסה הפלסטינית הוקמה בשנת 1997 ונסחרות בה 39 חברות. עוידה ציין כי למרות שהרשות היא המדינה הקטנה ביותר בעולם הערבי, שוק ההון שלה גדול מהרבה מדינות אחרות בעולם הערבי. "במהלך 2009 מדד אל קודס עלה ב-11% - בהשוואה לבורסות בעולם הערבי אנחנו נמצאים באמצע מבחינת מחזורי מסחר ותשואות".

"להמחשה, אם מישהו השקיע 1,000 דולר בשנת 1997, הוא השיג תשואה שנתית ממוצעת של 17.5%", אמר.

איימן סיף, מנהל הרשות לפיתוח כלכלי במשרד ראש הממשלה, שדיבר גם כן בוועידה, אמר: "המטרה של הרשות היא ניצול הפוטנציאל הכלכלי הטמון במגזר הערבי. יש שלושה שינויים חיוביים שאנו רואים במשק: ראשית, רמת ההשכלה עולה. שנית, הן המגזר העסקי הערבי, והן היהודי מתעניינים בהשקעות במגזר. השינוי השלישי בא מצד הממשלה - נכון, הממשלה צריכה להשקיע יותר במגזר הערבי - אבל בכל זאת יש שינויים חיוביים שקרו: 800 מיליון שקל למועצות - זה רק פילוט וקיבלנו הבטחה מהממשלה שאם המודל יצליח - יהיה סבסוד בהקמת קרן אל בואדר - בראשה עומד חמי פרס ומנהלים אותה חביב חזאן וג'מי לוי".