פרשת קם: העיתונאי אורי בלאו ייפגש עם פרקליטיו בלונדון

אתמול העבירו עורכי דינה של ענת קם לפרקליטיו של עיתונאי "הארץ" תצהיר בו היא מוותרת על החיסיון כמקור עיתונאי - ובכך החל המהלך להשבת המסמכים לישראל ■ עם זאת, פרקליטי בלאו מסרבים לנקוב במועד החזרתם

המסמכים הסודיים בדרך לישראל? צוות הפרקליטים של עיתונאי "הארץ" אורי בלאו ייפגשו איתו בימים הקרובים במקום מחבואו בלונדון - כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות". עם זאת, בשלב זה עדיין לא ידוע אם ומתי יוחזרו המסמכים שבלאו מחזיק לישראל.

בשב"כ החלו בהליך השבתם של המסמכים לארץ כבר אתמול (ג') בבוקר. על-פי הדיווח בעיתון, הועבר תצהיר בחתימתה של ענת קם לפרקליטיו של בלאו, ובו היא מוותרת על חיסיון המקור העיתונאי שהיתה זכאית לו מתוקף תקנון האתיקה של מועצת העיתונות.

עד כה טענו פרקליטיו של בלאו כי כל עוד לא ויתרה קם מרצונה על החיסיון - בלאו אינו יכול למסור לרשויות את המסמכים שהגיעו לידיו, שכן הדבר יהווה הפרה של חיסיון המקור העיתונאי.

אולם, כעת, נראה כי פרקליטיה של קם החזירו את הכדור למגרשו של בלאו. עורכי דינו של עיתונאי "הארץ" ראו בתצהיר של קם שלב ראשון לקראת החזרת המסמכים. באותו תצהיר שהגישו פרקליטיה של קם, התבקש בלאו להשיב לרשויות המדינה את כל המסמכים שקיבל ממנה.

פרקליטיו של בלאו אמרו כי בימים הקרובים יוחזרו המסמכים לידי המדינה. בפרקליטות סירבו להתייחס לנושא החזרת המסמכים.