עובדי הבינלאומי: ההנהלה מפרה הסכמים ופוגעת בעובדים

על רקע כוונת הבנק לחלק דיבידנד בהיקף של 800 מיליון שקל, נכתב הבוקר בחוזר ועד העובדים כי "אולי יחליט הדירקטוריון לשם שינוי לא לחלק דיבידנד אסטרונומי לבעלים ולהצעיד את הבנק הזה למאה הנוכחית"

הבנק הבינלאומי הודיע הבוקר לבורסה כי דירקטוריון הבנק אישר אתמול חלוקה של 800 מיליון שקל על בסיס רווחי העבר - נראה כי את ועד עובדי הבנק לא אהב, בלשון המעטה, את הכוונה לחלק דיבידנד.

בחוזר שהופץ הבוקר בין עובדי הבנק תחת הכותרת "עובדי הבנק - הנהלת הבנק, לא סיפור אהבה" נכתבו בין היתר הדברים הבאים: "אולי יחליט הדירקטוריון לשם שינוי לא לחלק דיבידנד אסטרונומי לבעלים ולהצעיד את הבנק הזה למאה הנוכחית במיחשוב, בלי הפרות הסכמים, בלי רשימות אישיות ועם תשלום בונוס שאינו בדיחה (רעה)".

הסכמי העובדים בבינלאומי צמודים להסכמי העובדים בבנק לאומי. בעניין זה טוענים העובדים כי הנהלת הבנק מפרה סעיפים שונים בהסכם ופוגעת בזכויות העובדים בשל ההצמדה להסכם בנק לאומי. בחוזר שהופץ היום ציין יו"ר ועד העובדים, חנוך ליבנה, כי "ההנהלה אינה משיבה לנו להצעותינו ואף ממשיכה בהסתרת נתונים על הפרות הסכם שנתגלו."

באשר לבונוס טוענים העובדים כי הצעת ההנהלה מפלה באופן קיצוני ותפגע במרבית העובדים (חלוקה דיפרנציאלית). כמו כן, שיעור הבונוס הוא נמוך ביחס למקובל בבנקים האחרים. יתר על כן הנהלת הבנק הודיעה כי תחלק את הבונוס באופן חד צדדי גם ללא הסכמת ארגון העובדים.

נזכיר כי בשבועות האחרונים מתקיימות פגישות משא ומתן בין ארגון העובדים לבין נציגי הנהלת הבנק לגבי סוגיות שונות השנויות במחלוקת.