מפתיע לטובה: רווחי JP מורגן זינקו ב-57% ל-3.3 מיליארד דולר

המניה עולה במסחר המוקדם בכ-3% ■ הרווח הסתכם ב-74 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים ל-64 סנט למניה ■ הבנק הודיע כי הוא מתכנן לגייס לשורותיו עוד 9,000 עובדים חדשים

בנק ההשקעות JP מורגן צ'ייס דיווח היום כי הרוויח ברבעון הראשון של השנה 3.3 מיליארד דולר שהם 74 סנט למניה ועקפו בקלות את התחזיות בשוק שהיו כי הבנק ידווח על רווח של 64 סנט למניה. העלייה היא לעומת 2.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של של 2009, זינוק של 57%. המניה עולה במסחר המוקדם בכ-3%.

הכנסות בנק ההשקעות הסתכמו ב-28.2 מיליארד דולר ועקפו גם הם את ההערכות המוקדמות בשוק. בנק ההשקעות דורג במקום הראשון בעולם בבחינת ההכנסות מעמלות.

בנוסף הודיע הבנק כי הוא מתכנן לגייס לשורותיו עוד 9,000 עובדים חדשים.

ג'יימי דיימון, יו"ר ומנכ"ל הבנק הגיב על תוצאות הרבעון ואמר : "רווחי הפירמה משקפים עוד רבעון חזק לבנק ההשקעות, במיוחד בשוקי האג"ח והנכסים בעלי ההכנסות הקבועות, כמוכן נמשכו הביצועים היציבים של בנק ההשקעות בתחום ניהול הנכסים, הבנקאות המסחרית והבנקאות הקמעונאית. למרבה הצער, תוצאות טובות אלו קוזזו בשל ההפסדים הגבוהים בתיקי האשראי של הלקוחות". לדבריו "הכלכלה עדיין עומדת בפני אתגרים אך היא מראה סימנים ברורים של שיפור על בסיס רחב".

הבנק דיווח כי ההלוואות שהגיעו לחדלות פירעון או קרובות לכך עלו ב-946 מיליון דולר ל-2.7 מיליארד דולר לעומת השנה שעברה. אולם מדובר בשיפור של 763 מיליון דולר לעומת שלושת החודשים שסיימו את שנת 2009.