אריאב על שכר הבכירים: "הגענו לרגע שצריך לומר עד כאן"

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר בראיון לגלי צה"ל: "להגזמות של מעל מיליון שקל בחודש כשכר אין מקום בישראל. הסקטור העסקי צריך להוציא מתוכו אמנה כלשהי שתסדיר את הנושא, אחרת זה יוסדר בחקיקה"

ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר בשנים 2007-2009, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ודיבר על שכר הבכירים. "לא מדובר בשוק חופשי אלא על כשל של השוק החופשי והרמות הגיעו לכאלה שאי אפשר להשלים לאורך זמן על פערי שכר בלתי סבירים ורמות כל כך גבוהות, אם רוצים לשמור על לכידות חברתית במדינה", אמר.

"שלא יבינו אותי לא נכון. מדובר בשכבת מנהלים שהם אנשים ראויים ומגיע להם שכר גבוה, אלא לא מוגזם כפי שהוא היום. מדובר בסוגיה מורכבת אבל זה לא אומר שלא צריך לטפל בזה".

אריאב, שהתראיין לראשונה אתמול (ד') לערוץ 10, אמר היום כי "לדעתי הסקטור העסקי צריך להוציא מתוכו אמנה כלשהי שתסדיר את הנושא, אחרת זה יוסדר בחקיקה".

על מעבר המנהלים מהסקטור הציבורי לסקטור העסקי אומר אריאב כי "יכול להיות שגם אני הולך לשם אבל אני חושב שלהגזמות של מעל מיליון שקל בחודש כשכר אין מקום בישראל. זאת ועוד, הדברים הולכים ומחריפים ומגיעים לנקודה שבה צריך להגיד עד כאן. בעיצומו של המשבר לא היה נכון לטפל בזה כי אנחנו באוצר היינו עסוקים בהרבה דברים אחרים אבל היום צריך להגיד עד כאן ולטפל בנושא".