הממשלה תאשר הארכת כהונתו של פישר ב-5 שנים מלאות

חרף הספקולציות באשר לשאלה האם נגיד בנק ישראל ימשיך לקדנציה שנייה מלאה או חלקית, הממשלה תאשר ביום ראשון את כהונתו ל-5 שנים מלאות

חודש לאחר אישור חוק בנק ישראל בכנסת, יתבקשו ביום ראשון שרי הממשלה לאשר את הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. לפני חודש הסכים פישר להיעתר לבקשתו של ראש הממשלה לכהן בתפקיד קדנציה נוספת, לאחר שהציב כתנאי את אישור חוק בנק ישראל. עם אישורו של החוק בכנסת נסללה בדרך להמשך כהונתו של פישר. על פי הצעת המחליטים שעליה יצביעו השרים, תוארך הכהונה בחמש שנים נוספות.

"לפני חמש שנים פחות שישה שבועות, עמדתי נרגש בטקס שהתקיים במשכן הנשיא בירושלים, וקיבלתי על עצמי את התפקיד להיות נגיד בנק ישראל", סיפר פישר במסיבת עיתונאים שקיים לפני כחודש. "לא יכולתי לדמיין מה יקרה אז בתקופה הראשונה שלי כנגיד. זו הייתה תקופה מאתגרת מאוד עבורי, ונראה שיצאנו ממנה בטוב".

פישר המשיך: "בתוך כל אלה תפס אותנו משבר כלכלי שקורה אחת למאה שנים, ותסכימו איתי שיחסית למדינות אחרות הגענו אליו מוכנים והתמודדנו עמו בהצלחה", אמר פישר וסיים בהצהרה רשמית על המשך כהונתו, שאמר בהשבעה הראשונה לתפקיד. "זהו כבוד וזכות בשבילי לעמוד כאן כאזרח ישראל ולקבל על עצמי את תפקיד הנהגתו של אחד המוסדות החשובים במדינת ישראל, ואני חושב שזה אומר כן".

שר האוצר, יובל שטייניץ, חלק שבחים לנגיד: "בכל הראיונות בחודשים האחרונים שנשאלתי על הנגיד אמרתי שיש לנו נגיד שהוא נכס למדינת ישראל. לראש הממשלה ולי היה ברור כבר לפני מספר חודשים שאנחנו רוצים בהמשך כהונתו של סטנלי", אמר במסיבת העיתונאים.