שוב בלילה, אני חוזר אליך

"לילה לא שקט", א' 20:00 ו-01:30; ב' 16:30, הוט 3

מה שהחל כניסיון של יניב בן עטר, סטודנט לקולנוע במכללת ספיר, לעבד את השיר "לילה לא שקט" של שלמה ארצי לסרט סטודנטים קצר, בתקציב דל, הפך עם סיומו לפרויקט גמר שכל-כולו מלאכת מופת קולנועית.

יש שיראו בו סרט על סיפור אהבה קשה ומרגש עד דמעות, יש שימצאו את עצמם כואבים את הטרגדיה ואת הצער בסרט, ויש שימצאו את הסרט כלא פחות מותח (ועשוי בלא פחות כישרון) משלל סרטי האקשן הקיימים. הרוב הגדול של הצופים ימצא בו את כל אלה גם יחד.

שירו של ארצי מתאר מערכת יחסים מורכבת, ויחד עם זאת שכיחה יותר מאשר ניתן לחשוב: בת-זוגו של חייל שנהרג וחברו לנשק של ההרוג, מוצאים נחמה זה בזרועות זו.

בן עטר, שכתב, ביים והפיק, לקח את הסיפור רחוק יותר: גיבור הסרט הוא סער, קצין משוחרר מיחידת המסתערבים, העומד להינשא לחברתו לשעבר של חברו לנשק וחברו הטוב ביותר, שנהרג בפעילות מבצעית בשטחים. הכדור שהרג את החבר נורה על ידי כוחותינו.

הסרט, המלווה פלאשבקים משדה הקרב, חושף בהדרגה את המניעים לרגשות האשם הכבדים של סער. החוויה הקשה מנשוא, המטלטלת את עולמו ולא מותירה לו מנוח, הופכת לקשה יותר ויותר ככל שמועד החתונה מתקרב.

סצנת הסיום היא השיא של הסרט: כאשר ארוסתו של סער מגלה את הסוד הגדול והנורא שהוא ניסה בכל כוחותיו להסתיר. סוד שיש בו כדי לחולל תפנית בתוכניותיהם לחיים משותפים.

"לילה לא שקט" נחשב בעיניי לאחד מחמשת סרטי הסטודנטים הטובים ביותר שנוצרו בישראל. הוא ישודר בהוט 3 בשלושה מועדים ביום הזיכרון תש"ע. הוא ישודר בהוט בשלושה מועדים. אל תחמיצו.