פסטיבל מיפ: התוכנית "מרקט ואליו" נמכרה גם לצרפת ולאוסטרליה

ענני תקשורת מכרה לגופי שידור בארצות אלה גם את פורמט התוכנית "דואט" ■ תפיק עונה שנייה לשתי התוכניות

שורת עסקאות לענני תקשורת בפסטיבל מיפ סביב הסדרות "מרקט ואליו" ו-"דואט" דוברות האנגלית. העסקאות האחרונות שנחתמו הן מול גופי שידור בצרפת ובאוסטרליה, ובעקבות זאת החליטה חברת התקשורת הישראלית לחדש את שתי התוכניות לעונה שנייה. כיום משודרות התוכניות בכ-20 טריטוריות ברחבי העולם.

כמו כן, החברה פתחה במשא-ומתן עם מספר חברות תקשורת לשיתופי-פעולה ביצירת תכנים.

גלובס מסקר את פסטיבל mipt
 גלובס מסקר את פסטיבל mipt

"ההזדמנויות הן גדולות", אמר ל"גלובס" אודי מירון, מנכ"ל ענני תקשורת, "בחברות השונות ראו תוכניות שהפקנו לשוק הבינלאומיות, ולכן באים אלינו. קרוב לוודאי שנעשה קופרודוקציות עם רשת מכובדת אחת לפחות".

"מרקט ואליו" היא תוכנית בהגשתו של השחקן ישי גולן, אשר מסייר בשווקים ברחבי העולם, מבשל בהם ומכיר את אנשיהם. חלק ניכר מהסדרה דוברת האנגלית צולמה בשווקים ברחבי הארץ. התוכנית משודרת כיום גם ברשת BBC אסיה, כמו בסינגפור, ספרד, פיליפינים וקרואטיה.

"דואט" היא תוכנית בישול, אשר גם היא הופקה בישראל באנגלית, כשהיא מיועדת לשיווק בשוק הבינלאומי.

ענני תקשורת ממשיכה לבחון התרחבות גם בשוק הישראלי. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", החברה בודקת השתתפות במכרז לערוץ הערבי הייעודי. בין היתר מקיימת החברה בדיקות של חבירה לגורמים במגזר הערב,י ובהם "אלבוסתני" של מוסא חסדייא, כמו גם עם רדיו א-שמס ועם קבוצת א-סינארה בראשות משפחת משעור.

תנאי המכרז מאפשרים לבעלי עיתון ולעוסקים בעולם הפרסום להחזיק בתחנת הטלוויזיה הישראלית דוברת הערבית, זאת בניגוד לאיסורים שחלים על כלי תקשורת אחרים.