מאקרו ארה"ב: עלייה מפתיעה במספר התביעות לדמי אבטלה

(עדכון) בשבוע שהסתיים ב-10 באפריל חלה עלייה של 27 אלף במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ל-484 אלף, הצפי היה לירידה ל-430 אלף ■ מדד האמפייר סטייט עלה בקצב מהיר מהמצופה

מספר האנשים אשר הצטרפו למעגל התובעים לדמי אבטלה בארה"ב קפץ ב-24 אלף ל-484 אלף בשבוע שעבר, הרמה הגבוהה ביותר מאז סוף פברואר. נראה כי עיקר העלייה נובעת מחופשת הפסחא וארועים חד פעמייםמ אחרים אשר עיוותו את הנתונים. מדובר בשבוע השני ברצף בה נרשמת עלייה, כאשר בשבוע שעבר חלה עלייה של 18 אלף.

הנתון מצביע על כך ששוק העבודה בארה"ב מוסיף להיות שברירי, למרות השיפור שנרשם בתחומי הכלכלה השונים.

הצפי היה כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ל-430 אלף בשבוע שהסתיים ב-10 באפריל.

מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה נכון לשבוע שהסתיים ב-3 באפריל טיפסו ב-73 אלף ל-4.64 מיליון אמריקנים אשר נשענים על דמי הביטוח הלאומי.

בנוסף פורסמו היום נתוני הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק, או בשמו העממי מדד "האמפייר סטייט", אשר התרחבו באפריל בקצב מהיר מהציפיות, מה שמצביע על כך שהפעילות במפעילים תמשייך להוביל את ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. הבנק הפדרלי של ניו יורק פרסם כי המדד הכלכלי האזורי עלה ל-31.9 נקודות לעומת צפי כי יעלה בשיעור מתון בהרבה ל-24 נקודות. הנתון מצביע על 9 חודשים רצופים של גידול בצמיחה. הרמה שנרשמה במארס עמדה על 22.9 נקודות. קריאה הגדולה מאפס מצביעה על התרחבות בפעילות במפעלים באיזור ניו יורק, צפון ניו ג'רזי ודרום קונטיקט.

ב-16:15, שעון ישראל, פורסם כי היצור התעשייתי עלה במארס ב-0.1% בארה"ב, העלייה לא היתה חדה כפי שצפו בשוק לעלייה של 0.8%. ירידה חדה של 0.9% נרשמה בתוצר שהניב תחום התשתיות (Utility). בניטרול אלמנט זה נרשמה עלייה של 0.9% בפעילות המפעלים במארס לאחר שבפברואר חלה עלייה של 0.2%.

בשלושת החודשים הראשונים של 2010 חלה עלייה של 7.8% בתוצר התעשייתי בארה"ב, כאשר הפרודוקציה שנרשמה במפעלים עלה ב-6.6%. שיעור ניצולת הייצור עלתה ל-73.2% לעומת 73% בפברואר. זוהי הרמה ה גבוהה ביותר מאז נובמבר 2008.

לאחר פתיחת המסחר פורסם גם כי מדד ה"פילי פד'" המודד את הפעילות הכלכלית באיזור פילדלפיה טיפס ל-20.2 נקודות באפריל מ-18.9 נקודות במארס, כאשר הצפי היה כי העלייה תסתכם ב-20 נקודות. מדובר בחודש השמיני ברציפות בו נרשמת עלייה במדד אשר מתייחס לפעילות היצרנית באיזור פילדלפיה ומפורסם על ידי הבנק הפדרלי האזורי.