בזכות מריל לינץ': בנק אוף אמריקה הרוויח 3.2 מיליארד דולר

מריל לינץ' ייצר לבנק אוף אמריקה הכנסות של 7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2010

נמשך מצעד החברות האמריקניות המדווחות על תוצאות טובות מהציפיות: בנק אוף אמריקה דיווח היום (ו') על רווח של 3.18 מיליארד דולר ברבעון הראשון, 28 סנט למניה, לעומת ציפיות אנליסטים לרווח של 10 סנט למניה.

ברבעון המקביל אשתקד הרוויח בנק אוף אמריקה 4.25 מיליארד דולר, שהם 44 סנט למניה, כך שהרווח ברבעון הראשון של 2010 ירד, אולם יש לציין כי מדובר ברווח ראשון של הבנק מזה 3 רבעונים. הבנק נהנה ברבעון הנוכחי מגידול ניכר ברווחים ממסחר בניירות ערך לעומת הפסדים מתמשכים בפעילות ההלוואות ללקוחות פרטיים.

אנליסטים ציינו כי התוצאות החזקות מעידות על התאוששות תעשיית הפיננסים בארה"ב מהמשבר הקשה שפקד אותה.

ההתאוששות בשווקים הפיננסיים סייעה לבנק אוף אמריקה להגדיל את ההכנסות שלו מפעילות המסחר וההשקעות בני"ע, וזאת הודות לרכישת בית ההשקעות מריל לינץ' שבוצעה בספטמבר 2008. הרכישה, כזכור, הייתה שנויה במחלוקת ובארה"ב הועלו טענות שה'פד' הכריח את בנק אוף אמריקה לרכוש את מריל לינץ'.

ברבעון הרביעי של 2008 ספג בנק אוף אמריקה הפסד עתק בשל אותה רכישה, אך עם ההתאוששות בשווקים הגיעו גם התוצאות הטובות. מריל לינץ' ייצר לבנק אוף אמריקה הכנסות של 7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2010.

בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום הדו"חות, מסרו קברניטי בנק אוף אמריקה כי 2010 החלה בהתאם לציפיות המוקדמות שלהם. לדברי המנהלים, השיפור באיכות האשראי הינו טוב יותר מכפי שחשבו בינואר וגם התחזיות להמשך השנה השתפרו. עם זאת, בבנק חוששים מטלטלות במחצית השנייה של השנה בשל המשך תהליך הדה-מינוף בארה"ב ואימוץ כללי רגולציה חדשים אשר ישפיעו לרעה על הרווח המימוני של הבנקים. בבנק מעריכים כי לקראת סוף השנה ההכנסות יתייצבו בשל השיפור במצב הכלכלי של הלקוחות במגזר הפרטי והמסחרי.