ההסתערות הגדולה: 101 אלף כרטיסים למונדיאל נמכרו תוך 24 שעות

פיפ"א נושמת לרווחה אחרי שתושבי דרום אפריקה עטו על נקודות המכירה המיוחדות שנפתחו בכל המדינה; 29 מתוך 64 המשחקים כבר סולד-אאוט, כולל כל המשחקים בדרבן וקייפ טאון

החששות של פיפ"א כי לא כל הכרטיסים יימכרו עד פתיחת טורניר גביע העולם בעוד פחות מחודשיים, הולכים ומתבדים. יממה בלבד לאחר פתיחת שלב המכירה החמישי והאחרון, נחטפו 101 אלף כרטיסים. ל-29 מתוך 64 המשחקים בטורניר אזלו כל הכרטיסים, כולל כל המשחקים שייערכו בדרבן ובקייפ טאון.

כזכור, פיפ"א הוציאה לדרך את השלב החמישי כאשר 500 מתוך 2.9 מיליון כרטיסים שהוקצו למונדיאל עדיין נותרו למכירה לציבור הרחב.

מתוך 101 אלף הכרטיסים שנמכרו ביממה האחרונה, בדרום אפריקה בלבד נמכרו כ-89 אלף כרטיסים, באמצעות נקודות מכירה שהוצבו על פני כל המדינה; 12 אלף כרטיסים נמכרו לתושבים מחוץ לדרום אפריקה באמצעות האינטרנט. עדיין נותרו 7 משחקים אליהם נמכרים כרטיסים במחיר מינימום של 20 דולר לכרטיס.

בפיפ"א ציינו כי אחת הבעיות העיקריות שהיקשו על מכירת כרטיסים למקומיים היתה העובדה שהמכירה בשלבים הראשונים התאפשרה רק באמצעות האינטרנט וכרטיסי אשראי, בעוד שאחוז המתחברים לאינטרנט בקרב אוכלוסיית דרום אפריקה הוא נמוך מאוד. רק 10.3% מאוכלוסיית דרום אפריקה הם בעלי גישה לאינטרנט, לעומת ממוצע של 26.6% בעולם. בגרמניה, שאירחה את המונדיאל ב-2006, אחוז האוכלוסיה של בעלי גישה לאינטרנט עומד על 75.3%.

ביממה מאז נפתחה המכירה נרשמו בדרום אפריקה תורים ארוכים לרכישת כרטיסים, ואף מקרים בהם נאלצו אנשים להמתין 15 שעות בתור. הפעם, להבדיל משלב המכירה הקודמים, איפשרה הוועדה המארגנת לתושבים לרכוש כמות כרטיסים כמעט בלתי מוגבלת - עד עשרה כרטיסים לכל רוכש. מלבד נקודות המכירה המיוחדות שהוצבו בדרום אפריקה, החל מיום שני תתאפשר מכירה מיוחדת גם ברשתות סופרמרקטים על פני כל המדינה.