האם הנשים הישראליות מאמינות במוצרי קוסמטיקה כחול-לבן?

הישראליות סבורות כי מוצרי הטיפוח הישראליים איכותיים, אך לא תמיד נאמנות להם ■ נשות העולם, לעומת זאת, מצביעות ברגליים - ומוצרי קוסמטיקה כחול-לבן עושים חיל בחו"ל ■ הבשורה: בארץ משלמים פחות על מוצרים אלה

מותגי קוסמטיקה ישראליים בחו"ל: הישראליות לרוב משלמות פחות

בתחומים רבים, כמו הנעלה, מוצרי פלסטיק ואלקטרוניקה, חברות ישראליות כבר הטביעו חותמן בחו"ל. גם בתחום הקוסמטיקה והטיפוח מסתבר שהפופולריות עולה - לאחרונה למשל חתמה חברת Sea of Life הסכם על הפצת מוצריה ברשת Sephora, ובכך הצטרפה למוצרי ים המלח של חברת AHAVA הנמכרים על מדפי הרשת היוקרתית.

ככלל, מוצרי ים המלח, ובראשם AHAVA ו"פרמייר", זוכים לעדנה ארוכת שנים, ואליהם מצטרפים מוצרי טיפוח אחרים, בהם ד"ר פישר, שמן מרוקאי, סבון של פעם וללין - שלפי דיווחיה מתעתדת לפתוח 30 סניפים בבריטניה במהלך 5 השנים הקרובות.

הבשורה לישראליות היא שהמחירים בארץ בדרך-כלל נמוכים מהמחירים לקהל שמעבר לים.

במרבית הרשתות המקומיות מוענקות הנחות משתנות על בסיס קבוע למדי על המחירים הרשמיים (המופיעים בטבלה). מבדיקת מחירי מוצרים של רשתות הפועלות בחו"ל, עולה כי לעיתים הפערים לטובת המחיר בישראל הם משמעותיים ומסתכמים בעשרות אחוזים.

לפי נתוני מכון היצוא, יצוא ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה לשנת 2009 הסתכם בכ-417 מיליון דולר - באמצעות 150 יצואניות מישראל. 65% מכלל ענף היצוא בתחום מתמקד במוצרי טואלטיקה (מגבונים לחים, חומרי ניקוי מוצרי היגיינה וכדומה).

לפי נתוני משרד התמ"ת, סך היצוא בתחום הקוסמטיקה בלבד הסתכם ב-2009 ב-210 מיליון דולר. הנתון הזה משקף את המשך הגדילה בהיקפי היצוא בענף זה, גם בתקופת המשבר הכלכלי. מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, מציין כי "המגמה הבולטת היא יצוא מוצרים טבעיים ואורגניים".

לפי נתוני משרד התמ"ת, ארץ היעד הבולטת היא ארה"ב (עם שליש מסך היצוא); ואחריה גרמניה, שבה חל גידול חד בהיקפי היצוא: מ-8.5 מיליון דולר ב-2008 ל-22 מיליון דולר ב-2009 (גידול של 250%). גם היקפי היצוא לצרפת גדלו באופן ניכר: מ-8.6 מיליון דולר ב-2008 ל-16 מיליון ב-2009 (גידול של 200%). ארצות אחרות הן מדינות אירופה, המזרח הרחוק, טורקיה וקפריסין.

בין החברות שמייצגות אותנו בגאווה:

סבון של פעם (SABON)

סבונים בשימוש ידוענים בינלאומיים. החלו דרכם עם מכירת גושי סבון במשקל בסניף ברחוב שינקין בתל-אביב.

שנת הקמה: 1997.

מספר סניפים: 88, מתוכם 57 בחו"ל (ארה"ב, קנדה, יפן, הולנד, איטליה).

מספר עובדים: 1,000 ברחבי העולם.

המוצרים: מוצרים טבעיים שלא נוסו על בעלי-חיים, מיוצרים בישראל.

שמן מרוקאי ישראל

השמן ממרוקו - החברה מישראל.

שנת הקמה: 2007.

מספר עובדים: 100 ברחבי העולם.

פעילות בחו"ל: הפעילות הבינלאומית נעשית באמצעות הסימן המסחרי MOROCCANOIL, וכך גם מופצים מוצרי החברה בארה"ב ובקנדה. המוצרים מופצים גם באוסטרליה, גרמניה ואנגליה, ובמהלך השנה תורחב ההפצה באירופה ולסין.

המוצרים: מוצרים טבעיים לשיער המבוססים על שמן הארגן, מיוצרים במעלות. מחירי המוצרים בארץ ובארה"ב דומים. באירופה, המחירים יקרים ב-30%-50%.

GIGI

המוצרים מיוצרים בירוחם, ומגיעים עד לקוסמטיקאיות ומכוני יופי בארץ ובעולם.

שנת הקמה: 1957.

מספר עובדים: 150.

פעילות בחו"ל: בשנות ה-70 יצאו המוצרים לגרמניה ולארה"ב, ובשנות ה-90 החל שיווק בינלאומי מאסיבי בהונגריה, מדינות ברית-המועצות לשעבר, יפן ועוד.

המוצרים: מגוון סדרות בהן סדרה אקולוגית-אורגנית, סדרה לטיפוח העיניים, ערכה ביתית לטיפול באקנה ועוד. נמכרים באמצעות קוסמטיקאיות ומכוני יופי. טווח המחירים: 80-500 שקל. רמת המחירים בחו"ל גבוהה ב-10%-40%. מוצרי סדרת האוקסיג'ן הנמכרים בארץ ב-350 שקל, יעלו במדינות השונות 100-130 דולר (370-480 שקל).

Sea Of Life

מוצרי ים המלח, שחדרו לאחרונה לשווקים בינלאומיים כמו יפן ואירופה. מיוצרים בערד (והשפופרות באופקים).

שנת הקמה: 1997.

מספר עובדים: 130.

סניפים: 25, מחציתם באזור הנגב.

פעילות בחו"ל: החלה עם הקמת החברה (עם מוצרי בוץ טבעי שנמכרו בספרד). מוצרי החנות משווקים כיום ביפן, איטליה, רוסיה, ארה"ב, סינגפור, בלגיה, דרום-אפריקה, בבתי-כלבו וחנויות ייעודיות. מחזור המכירות ב-2009 עמד על 45 מיליון שקל.

המוצרים: מכילים רכיבים מים המלח, מיצויי פירות וירקות ופרחי מרפא. המחירים באירופה גבוהים מבישראל.

ד"ר פישר

בבעלות החברה גם הרשת "בודי שופ". מייצרים בבני-ברק, בצריפין ובגליל התחתון.

שנת הקמה: 1965.

מספר עובדים: 700.

פעילות בחו"ל: מתחילת שנות ה-70, תחילה בגרמניה, כיום ב-30 מדינות. הייצוא מהווה כ-40% מכלל המכירות.

המוצרים: יותר מ-1,000 מוצרים בקטגוריות קוסמטיקה, תינוקות, טיפוח הגוף והשיער, הגנה מהשמש.

המחירים בארץ זולים במעט לעומת אלה בחו"ל. לדוגמה: תחליב קמיל בלו הנמכר בישראל ב-28 שקל לעומת ב-30 שקל בקפריסין, ואל-סבון הנמכר בישראל ב-19 שקל לעומת ב-35 שקל בקפריסין.

Spring

ניחוחות כפרמטר למצב-הרוח.

שנת הקמה: 1999.

פעילות בחו"ל: מ-2002 החלה לשווק את המוצרים משווקים בארה"ב, צ'כיה ופינלנד.

המוצרים: לצד מוצרי אווירה, במפעל באבן-יהודה מיוצרים סבונים ומוצרי טואלטיקה בפיתוח עצמי בשלל ניחוחות. ב-2006 הושק קונספט הארומקולוגיה המבוסס על הקשר שבין ניחוח המוצר ומצב הרוח. המחירים בחו"ל יקרים בכ-20% לעומת המחירים בארץ.

AHAVA

הייצור והמחקר מתבצע בסמוך לים המלח (מצפה שלם).

שנת הקמה: 1988.

סניפים: 10, 4 בחו"ל.

מספר עובדים: 250.

פעילות בחו"ל: ב-1992 החל הייצוא לארה"ב. כיום המוצרים נמכרים בבתי-כלבו ובפרפורמריות יוקרתיות ב-30 מדינות באירופה, סינגפור ועוד. היקף המכירות ב-2009 היה מיליון דולר.

המוצרים: 7 קווי המוצרים לאישה ולגבר, מתבססים על רכיבים מים המלח, לא נוסו על בעלי-חיים. המחירים אינם אחידים ברחבי העולם, כך למשל בצרפת, המחירים יקרים מאלה הנקובים בגרמניה, ובארה"ב יהיו זולים יותר - לעיתים אף מהמחירים בארץ.

DSM

מוצרים על בסיס מינרלים מים המלח, כוללים רכיבים טבעיים, ידידותיים לסביבה. מיוצרים בראשון-לציון.

שנת הקמה: 1994.

מספר עובדים: 60.

פעילות בחו"ל: 1999. המותג נמכר ב-39 מדינות בבתי-מרקחת ובחנויות קוסמטיקה (בהן ארה"ב, קנדה, ארצות אירופה ובסין באמצעות חנויות המותג). היקף מכירות לשנת 2009 היה 18 מליון שקל בישראל ו-20 מיליון בחו"ל.

המוצרים: מוצרי "מון פלטין" המיועדים לשיער והמיוצרים על-ידי החברה משווקים גם הם בחו"ל ונמכרים בעיקר במספרות. המחירים בחו"ל גבוהים בכ-20%-25% מהמחירים בארץ.

Mineral Care

המותג, השייך לאינטרקוסמא, משווק גם הוא מוצרי ים המלח, ונהנה ממכירות בבוטיק יוקרתי בהונג-קונג.

שנת הקמה: 1994.

מספר עובדים: 200 (מחציתם בארץ).

פעילות בחו"ל: משנת 2000 באירופה. כיום המוצרים נמכרים ב-20 מדינות, בהן טורקיה וארצות המזרח הרחוק.

המוצרים: מבוססים על מינרלים מים המלח ותמציות צמחים טבעיות במוצרי פנים וגוף, תוך דגש על מוצרי אנטי-אייג'ינג. המחירים בארץ ובחו"ל - דומים (מוצרי אנטי-אייג'ינג לפנים בכ-200 שקל).

11
 11

סקר מכון שילוב: הישראליות מאמינות אך לא תמיד נאמנות

מחצית מהנשים סבורות כי מוצרי האיפור והטיפוח הישראליים דומים באיכותם למוצרים מחו"ל, אך כמעט שליש מהן חושבות כי מוצרי הטיפוח הישראליים פחות איכותיים, ורק 8% סבורות כי הם איכותיים יותר - כך לפי סקר שביצע מכון שילוב Millward Brown עבור "גלובס".

לניסיון ולגיל יש משמעות: ככל שעולה הגיל גוברת התפיסה כי אין הבדל בין המוצרים המקומיים לאלה המיובאים - כלומר המבוגרות, יותר מהצעירות, חושבות כי מוצרים תוצרת הארץ טובים באותה מידה.

מאחר שרובן המכריע של הישראליות (94%) משתמשות במוצרי טיפוח ואיפור, וכל משתמשת צורכת בממוצע ב-3.1 מותגים - לנאמנות יש חשיבות רבה.

מי המותגים הבולטים לפי הסקר? לוריאל וקרליין, ואחריהם ג'ייד וד"ר פישר. שיעור השימוש במותגי החברות קליניק, סופט טאץ', קרמה ו-AHAVA עמד על כ-20%.

בשאלה, שבה צוינו מספר שמות של חברות, נשאלו הנשים מי לדעתן היא חברה ישראלית. את המקום הראשון, ובפער ניכר, תופסת AHAVA: כ-85% מהנשאלות השיבו כי מדובר בחברה ישראלית. 65% מהנשאלות ידעו שד"ר פישר היא חברה ישראלית, ורק קצת יותר ממחצית זיהו את "קרליין" כחברה ישראלית.

"השם הלועזי משפיע על תפיסת ארץ הייצור. לדוגמה: ג'ייד, אותה תפסו כישראלית רק 13% מהנשאלות, וסופט טאץ', שנתפסה כישראלית על-ידי 23% מהנשאלות", אומר ישראל אוליניק, מנכ"ל שילוב Millward Brown.

מסתבר כי הדבר אינו מקרי. חברת ג'ייד, למשל, שהלוגו שלה נכתב באותיות לועזיות (JA-DE), אינה אוהבת להבליט את היותה חברה ישראלית ואפילו נהנית מתפיסתה כחברה בינלאומית. רבות לא ידעו כי מדובר בחברה ישראלית (87%). אפילו הדיילת באחת מרשתות הפארם הסבירה לנו כי מדובר בחברה שוויצרית. ברשת אחרת דווקא הוסבר כי מדובר בחברה ישראלית "עם מוצרים אירופאים". הדבר אינו תלוש לגמרי מהמציאות, שכן חלק מהמוצרים מיוצרים בישראל וחלקם בשוויץ.

ג'ייד לא לבד. המצב דומה אצל רונית רפאל, שהחלה דרכה לפני כ-25 שנה עם מכונים לטיפוליים קוסמטיים ולפני 5 שנים פתחה סניף בג'נבה, ומשווקת מוצרי טיפוח יוקרתיים תחת המותג L.RAPHAEL GENEVE המיוצרים בשוויץ. קיימת הפרדה בין מכוני הטיפול ומוצרי הקוסמטיקה, שהם למעשה מותג שוויצרי.

22
 22

10 מותגי טיפוח ישראליים שכדאי להכיר

שוק מוצרי הטיפוח הישראלי נמצא בצמיחה מתמדת, ובשנים האחרונות ניתן לראות מגוון רחב של חברות קוסמטיקה חדשות.

המודעות הגוברת והביקוש הרב למוצרים טבעיים ואורגניים משפיע גם על תחום הטיפוח, והרבה מחברות הקוסמטיקה הישראליות מציעות תכשירים על בסיס טבעי ואורגני. במקביל ניתן לראות צמיחה גם בתחום התעשייה הדרמו-קוסמטית, המשלבת בין טיפוח לבין מתן מענה לבעיות בעור כגון סבוריאה, אדמומיות, יובש קיצוני, אקנה ועוד.

את חלק מהמוצרים ניתן להשיג רק בחנויות טבע או בתי-מרקחת, אך אצל רוב החברות ניכרת מגמה להגיע למגוון רחב יותר של רשתות, כך שיהיו יותר זמינות. המחירים נוחים מאוד, במיוחד בהשוואה לתכשירים דומים תוצרת חוץ.

מדידרם

סדרת מוצרים דרמו-קוסמטיים המיוצרים במפעל התרופות של חברת "מדיליין", ומיועדים לטיפול בבעיות עור שונות. התכשירים עשירים ברכיבים ייחודיים שנבדקו והותאמו במיוחד לצרכי העור השונים.

בין מוצרי החברה סדרת מוצרי אנטי-אייג'ינג, סדרה לריפוי והחלמה של עור פגוע, וסדרת הזנה לעור יבש.

מוצרי הדגל: קרם יום מועשר בסויה עם מסנן קרינה SPF15 מסדרת "מדידרם אנטי-אייג'ינג"; קרם הגנה המכיל מסנן קרינה גבוה SPF50 לעור עדין, מועשר בסויה מסדרת "מדידרם אנטי-אייג'ינג"; קרם גוף בניחוח עדין מסדרת "מדידרם בודי".

ניתן להשיג: ברשתות הפארם ובבתי-מרקחת פרטיים.

טווח מחירים: 40-150 שקל.

איוונובה

חברת קוסמטיקה המבוססת על פירות אדומים מרמת-הגולן (דובדבנים, פירות יער, רימונים וענבים), העשירים בוויטמינים ובמרכיבים אנטי דלקתיים, וידועים כנוגדי חמצון יעילים המגנים מפני רדיקלים חופשיים, המזיקים לעור. בין מוצרי החברה תכשירים לניקוי הפנים, תכשירי לחות, הזנה, הגנה וטיפוח לעור בוגר ותכשירי טיפוח לגוף. המוצרים אינם מכילים פרבנים, SLS ומרכיבים מן החי.

מוצרי הדגל: קרם לחות אופטימלי - מעניק לעור תחושת נוחות, לחות והזנה למשך 12 שעות, למראה צעיר וקורן; קרם עיניים מתקן - מפחית קמטים וקמטוטים, מסייע בהפחתת נפיחויות סביב לעיניים ומעודד את התחדשות התאים; ספריי מיסט לגוף - מעשיר בלחות ומקנה תחושת רעננות. מכיל תמציות פירות אדומים ומרכיבי לחות נוספים על בסיס מים. נספג מהר בעור ומקל על הרגשת היובש בעור.

ניתן להשיג: ברשת חנויות טבע עדן מרקט, רשת ניו-פארם, קופת-חולים מכבי, בתי טבע ובתי-מרקחת.

טווח מחירים: 35-130 שקל.

שוורץ קוסמטיקה טבעית

חברת קוסמטיקה משפחתית שהחלה בפיתוח וייצור בשנת 1965 כמפעל ביתי קטן עם סדרת "מוצרי הדבש". במשך השנים התרחבה החברה, וכיום היא מייצרת מגוון של כ-200 מוצרים שונים לטיפוח הגוף, הפנים והשיער.

מוצרי הדגל: סדרת הרימונים, סדרת שמן הזית וסדרת תבלין וטבע.

ניתן להשיג: בחנויות טבע, ברשת H&O ובעשרות מרכזי מבקרים ברחבי הארץ.

טווח מחירים: 30-110 שקל.

בית הבד של הגולן

תכשירי טיפוח המבוססים על שמן הזית המופק בבית הבד של הגולן. המוצרים מכילים שמן זית, תמציות צמחים ושמנים ארומטיים טבעיים, וללא חומרים משמרים, צבעים וריחות סינטטיים.

מוצרי הדגל: סבון זיתים גרגירי - משחת סבון המופקת משאריות הזית, מנקה ביסודיות אנטי בקטריאלית ואנטיספטית; קרם טיפולי לשיקום העור - קרם לעור יבש, מחדש את העור ומשקם פגעי עור שונים, כגון, אדמומיות, סבוריאה, עקיצות ושפשפות. מבוסס על פורמולה ייחודית המורכבת משמן זית, תמציות צמחים, דבש ושמנים אתריים.

ניתן להשיג: ברשת חנויות טבע עדן מרקט בבתי-מרקחת, בתי טבע ובג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי. בנוסף מייצאת החברה לאירופה ולארה"ב.

טווח מחירים: 30-150 שקל.

ד"ר עור

החברה הוקמה על-ידי קבוצה של רופאי עור מומחים בראשות ד"ר דב סטמפלר, על מנת לתת מענה לבעיות עור כגון אקנה, סבוריאה, עור יבש ונשירת שיער, וגם לטיפוח יומיומי. התכשירים מכילים רכיבים פעילים טיפוליים וטבעיים המותאמים גם לעור רגיש ובטוחים לשימוש. לאחרונה עברה החברה מיתוג מחדש הכולל אריזות חדשות וסדרות טיפוח חדשות.

ניתן להשיג: רשתות הפארם, בתי-מרקחת פרטיים ובאופן חלקי בקופות-החולים.

מוצרי הדגל: Alpha Clean Skin - אלסבון מאזן לניקוי הפנים המתאים במיוחד לעור מעורב עד שמן; Super Alpha Eye Cream - קרם עיניים פעיל נגד קמטים, המטשטש קמטים וקמטוטים ומעניק לחות מוגברת; Soft & Sun - קרם לחות והגנה עם 30 SPF, במרקם נטול שומן המתאים לכל סוגי העור.

טווח המחירים: 180-35 שקל.

אננדה

חברת קוסמטיקה המתמחה במוצרי קוסמטיקה אורגניים פעילים על בסיס תורת האיור וודה, אשר פותחו על-ידי שלומית רוזן. התכשירים מבוססים על מרכיבים טבעיים ואורגניים ואינם מכילים כימיקלים וחומרים משמרים.

מוצרי הדגל: Grenoble Nut Age Defense Treatment - סדרת מוצרים המבוססת על מיצוי של אגוז הגדל באזור גרנובל בצרפת, ומיוחסות לו יכולות שיקום, הבהרה, הזנה והגנה על העור; הסדרה הארומתרפית - מבוססת על מינרלים מים המלח הידועים בתכונות השיקום והריפוי שלהם. מוצרי הסדרה מיועדים לטיפול וטיפוח במצבים של אסטמה של העור, סבוריאה, פסוריאזיס ועור בלתי מאוזן.

ניתן להשיג: ברשתות האורגניות, והחל מחודש מאי ימכרו גם בסניפי ניו-פארם. בנוסף מייצאת החברה לאירופה ולארה"ב.

טווח המחירים: 60-700 שקל.

איה נטורל

שילוב בין "תרופות סבתא" שרוקחות נשות הכפר הדרוזי בית-ג'אן וידע עדכני של הכימאי ג'אמל חמוד העומד בראש חברת הקוסמטיקה איה נטורל, הביא לייצור של מגוון מוצרי טיפוח ובריאות לעור הפנים, לגוף ולשיער. התכשירים מבוססים על שמן זית בשילוב צמחי מרפא, שמנים אתריים נוספים ותבלינים, ללא מרכיבים מן החי, אינם מכילים חומרי צבע וריח סינטטיים נגזרות נפט ואלכוהול.

מוצרי הדגל: קרם מתיחה להאטת הזקנות העור מבוסס על שמן זית, שמן אבוקדו ושמן רוזמרין; סרום לעור יבש על בסיס שמן זית ללחות והזנה עשירים; קרם עיניים לטיפול בעור העדין שבאזור העיניים.

ניתן להשיג: ברשת סופר-פארם, בבתי-מרקחת וחנויות טבע. בנוסף מייצאת החברה גם לארה"ב, קנדה ויפן.

טווח מחירים: 30-150 שקל.

סבוקלם

החברה הדרמו-קוסמטית החלה את דרכה בשנת 1990 על-ידי שני הרוקחים הרמן וייס ואמנון בכר. השניים הכירו בצורך במוצרים איכותיים אשר גם מטפחים וגם מטפלים בעור. תכשירי החברה כוללים מגוון רחב של פתרונות דרמו-קוסמטיים לעור רגיש, ומבטיחים לתת מענה לעור יבש, מגורה ואדמומי, לסבוריאה, לקילופים בעור ובנוסף מציעים גם טיפוח לסוגי עור שונים.

מוצרי הדגל: סדרת סבוקלם ובראשה קרם הלחות המתאים גם לילדים ולבעלי עור רגיש במיוחד; Calm innovation - סדרה דרמו-קוסמטית אנטי-אייג'ינג לעור רגיש המכילה מגוון מוצרים רחב; CALM YOUNG - סדרת דרמוקוסמטיקה לעור צעיר.

ניתן להשיג: ברשתות הפארם ובבתי-מרקחת. התכשירים מופצים גם בחו"ל.

טווח מחירים: 30-200 שקל.

נטעלי

חברת הקוסמטיקה הוקמה לפני כ-3 שנים על-ידי הכימאית נטלי שווץ, ומתמחה בפיתוח מוצרים טיפוליים, תכשירי טיפוח טבעיים ומוצרים דרמוקוסמטיים. המוצרים מבוססים על שמנים ארומטיים, חלב עיזים וצמחי מרפא. אינם מכילים חומרי שימור וכימיקליים ולא נוסו על בעלי-חיים.

מוצרי הדגל: סדרת החלב המשלבת חלב עיזים עם שמן קלנדולה וויטמינים, וכוללת מגוון רחב של מוצרים לטיפוח וטיפול העור והשיער. לאחרונה נוספו לסדרה קרם גוף חלב טיפולי ואל-סבון חלב טיפולי המתאימים לכל סוגי העור. הקרם מעשיר בלחות טבעית ומעניק רכות וגמישות. האל-סבון חלב מתאים לשימוש לעור הפנים והגוף ויעיל מאד גם במקרים של אקנה.

ניתן להשיג: ברשתות הפארם, בבתי-מרקחת וחנויות טבע.

טווח מחירים: 50-150 שקל.

אורגניקס קוסמטיקס

חברת קוסמטיקה אורגנית העומדת בתקנים של ארגון אקוסרט הצרפתי. כל מוצרי החברה מבוססים על מרכיבים טבעיים בלבד, אינם מכילים חומרים משמרים ומרכיבים סינטטים, והאריזות מיוצרות מחומרים שאינם פוגעים באיכות הסביבה וניתנות למיחזור. התכשירים מכילים תמציות צמחים מהרי האלפים שלהם מיוחסות סגולות אנטי-אייג'ינג, תמציות שמנים ביניהם זית, מקדמיה וחוחובה חמאת שיאה וויטמינים.

מוצרי הדגל: ליפטינג סרום אורגני - סרום בעל אפקט מתיחה. מכיל ריכוז גבוה של צמחי מרפא ומסייע בטשטוש קמטים; חמאת גוף אורגנית - מכילה צמחי מרפא, חמאת שיאה ושמנים, מזינה, מעשירה בלחות ומתאימה גם לעור רגיש.

ניתן להשיג: ברשת סופר-פארם, ניצת הדובדבן, אורגניק מרקט, טבע קסטל ופארמה טבע.

טווח מחירים: 30-150 שקל.

קוסמטיקה ישראלית לעומת קוסמטיקה מיובאת: מוצרי הטיפוח המקומיים לא זולים יותר

מוצרי הטיפוח הישראלים ממוצבים רובם בקטגוריית "המדף" המתאפיינת במחירי ביניים, לצד מותגים מיובאים בהם לוריאל, רבלון, גרנייה, מייבלין, פופה ועוד.

רונית פטל, מנהלת תחום הקוסמטיקה של רשת ניו-פארם, מדגישה כי צרכניות המוצרים בקטגוריה הזו פועלות מעיקר משיקולי מחיר, פרסומים עדכניים ו"דיילות המכירה".

לדבריה, הסטנדים של המוצרים הישראלים ושל המוצרים המיובאים ניצבים זה לצד זה, ואין כל הפרדה בין מוצרים כחול-לבן לאחרים: "גם השיקול הפטריוטי אינו בא לידי ביטוי בקנייה אלא בעיקר שיקול המחיר - שמשתנה בהתאם למבצעים בנקודת-זמן נתונה, ושיקולי המגוון. המבצעים משתנים בין הנחה מהמחיר הנקוב למבצעי כמות, כך שבכל מקרה בכל עת לא קיים מצב שאין מבצע על אחד המותגים לפחות".

פטל גאה בתוצרת המקומית, ובתוך כך מדגישה במיוחד את מוצרי ים המלח "שתפסו תאוצה בעולם ובארץ. המוצרים הישראלים, בהם סופט טאץ', JA-DE וקרליין למשל, הם תוצר של טכנולוגיה מתקדמת שמתחרה בהחלט במוצרים המיובאים. זוהי קדמה שלא ראינו בעבר, והחדשנות בפיתוח מובילה למוצרים מן השורה הראשונה".

* האם בעקבות ההאטה הכלכלית חוויתם צמיחה בקטגוריית מוצרי המדף הזולים יותר, על חשבון המוצרים הסלקטיביים של מותגים מובילים בהם לנקום, גרלן וכדומה?

"הצמיחה באה לידי ביטוי בכל הקטגוריות, והסיבה לכך היא ההיצע והמגוון, כך שאותו קהל קונה יותר. למשל אם בעבר הסתפקנו בליפסטיק, היום מוסיפים גם תוחם שפתיים וליפ-גלוס, ושלוש אלה במגוון צבעים. דוגמה אחרת היא מוצרים לטיפוח הפנים: מי שרכשה בעבר רק קרם פנים, היום מרחיבה את הסל עם סרום, קרם עיניים, סרום לעיניים וכדומה".

* האם הטענה כי המוצרים הישראלים מותאמים במיוחד לעור הישראלי מבוססת לטעמך?

"גם המוצרים המיובאים מותאמים לצרכי הישראלית למשל בגווני האיפור, כך שהדבר אולי נכון במובן של שילוב הגנה מקרני השמש בקרמי הלחות - אבל הפונקציה הזו קיימת גם במוצרים מיובאים".

לעניין זה מתייחס הרמן וויס, רוקח ומנכ"ל משותף ב"סבוקלם": "התאמת תכשיר הטיפוח לצורכי האקלים, אם בארץ או בחו"ל, אינה מיתוס אלא צורך אמיתי. בתחום הטיפוח בכלל ובדרמו-קוסמטיקה בפרט, נדרשת התייחסות למספר פרמטרים הנגזרים ישירות מתנאי המחיה והאקלים בארץ, בהם לחות ושינויים מזג-אוויר קיצוניים בשילוב קרינה גבוהה, עלייה בהיקף הסובלים מרגישות בעור, התאמת תכשיר הטיפוח לצורכי עמידות האיפור וקיצור חיי המדף של המוצר ועמידותו בשל תנאי האקלים".

על החברות הישראליות נמנות גם אלה המתרכזות בשוק המקומי בלבד. כך למשל מוצרי קרליין, שעם העברתה לידי סנו מרכזת פעילותה בישראל. בין מותגי הקבוצה גם נטורל פורמולה, נקה 7, שוקי זיקרי, סקין גארד - המבחר כולל כ-1,000 מוצרים בקטגוריות שונות. המוצרים לא נוסו על בעלי-חיים ומיוצרים בירוחם.

לפני כשנה הושקה סדרת מוצרי ELASTO LIFT בפיתוח עם מכון ויצמן - מוצרים הנושאים תו המודיע על "חדשנות ישראלית" (למרות שנכתב באנגלית). מוצרי טיפוח אחרים כוללים מגוון מוצרים אקולוגיים וטבעיים (עומר הגליל, B4U עם אורגניקס קוסמטיקס), מוצרים דרמו-קוסמטיים בהם מדידרם וד"ר עור ומוצרי הטואלטיקה קרמה וכייף של קוסמו פארם ועוד.

בין מוצרי האיפור הישראלים בולטת חברת סופט טאץ' הוותיקה (אינטרקוסמא), ובקונספט "בוטיק" נציין את המותגים איל מקיאג', מדינה מילאנו ובועז שטיין.

חפשו את המבצעים

בין המבצעים העדכניים (נכון ל-13.4) בסופר-פארם - הנחה על קרם פנים: 50 שקל ליחידה (קרליין, גרנייה, קרליין). מבצע אחר כולל מוצר שני ב-10 שקלים למוצרי הטיפוח והאיפור של רבלון, ומבצע 1+1 על מרבית מותגי המדף (AHAVA, מייבלין, ניוואה, לוריאל, גרנייה, פרמייר, ד"ר פישר, פופה, סופט טאץ' ועוד).

מבצע 1+1 על מוצרי קרליין, סופט טאץ' ו-JA-DE מציעים גם בניו-פארם.

ברשת המשביר לצרכן מוצעות הנחות עדכניות רלוונטיות למוצרי הפרימיום, כולל 62% הנחה על מוצר שני (גרלן, אליזבת ארדן, גיבנשי ועוד).

ברשת אפריל יש מבצע 1+1 על מוצרי La Prairie, הנחה של 25% על מוצרי הטיפוח היוקרתיים ועוד.

11
 11