וול סטריט סיימה בעליות: ה-S&P 500 ננעל מעל רף ה-1,200 נקודות

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו ■ ברננקי וגייתנר לקונגרס: "ידינו קצרה מלטפל בליהמן ברדרס ערב הקריסה" ■ מניות יאהו, גוגל, אפל, קוקה-קולה, נוברטיס וגולדמן זאקס ריכזו עניין

המדדים המובילים בוול סטריט נעלו את יום המסחר בעליות שערים של עד 0.8%, בהמתנה לפרסום דו"חות אפל ויאהו ועל רקע פרסום דו"חות גולדמן זאקס, שהצליח להכפיל את רווחיו. הדו"ח הצליח לספק מעט נחת למנכ"ל, לויד בלנקפיין, המתמודד עם האשמות כבדות של ה-SEC בדבר הונאה לכאורה בה היה הבנק מעורב ב-2007.

עוד בעניין גולדמן זאקס: היום דווח כי חלק מחברי ה-SEC מתהנגדים לתביעה נגדו. פרט לכך, פונה הרשות לחקור התנהלות כושלת גם בקרב גופים פיננסים נוספים.

מנגד, סקטור התעופה ממשיך גם היום להפסיד סכומי עתק עקב ענן האפר שמכסה את שמי אירופה. היום דווח כי ענן אפר נוסף מכסה את שמי אירופה, מה שאמור להכביד על חידוש הפעילות האווירית בשמי היבשת גם בימים הקרובים.

עקב כך, מניות התעופה מכבידות על המסחר. יומן המאקרו ריק מנתונים היום.

ברקע קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה כי המשבר בשוק אג"ח הריבוניות החליף את המגזר הפיננסי והפך לאיום הגדול ביותר על יציבותה של הכלכלה העולמית. ה-IMF חתכה את הצפי למחיקות במגזר הפיננסי ב-19%. בנקים ברחבי העולם הפחיתו את שווי ההלוואות ואג"ח ב-2.28 טריליון דולר מאז 2007. כ-39% מהמחיקות היום בבנקים אמריקנים, 29% בבנקים אירופאים ו-20% בבנקים בריטים.

"הכלכלה הגלובלית אומנם התחילה לתפוס תאוצה והסכנה ליציבותה של המערכת הפיננסית פחתה, אך כעת מתגברות החששות לגבי מצבן של הממשלות השונות שחילצו את הבנקים במהלך המשבר", נכתב בדו"ח של ה-IMF.

"ידיינו קצרה מלטפל בליהמן ברדרס ערב הקריסה"

יו"ר הפדרל רזרב, בן ברננקי, ושר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, נאמו היום בקונגרס בנוגע למסקנות מנפילת ליהמן ברדרס. ברננקי וגייתנר אמרו כי לא היתה להם הסמכות למנוע את קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר 2008.

"לצערנו, כאשר זיהינו את הניהול הכושל של החברות הפיננסיות ואת התקרבותן אל סף התהום, הממשל הגביל את ההתערבות שלנו ואת היכולת שלנו להגן על שאר המערכת הפיננסית", אמר גייתנר.

ברננקי אמר כי ל'פד' לא היה "מקל חזק מספיק" כדי לטפל בליהמן ברדרס וכל שנותר היא האופציה הקשה ביותר - לאפשר לבנק לקרוס ולפנות להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11). "ידיינו קצרה מלטפל בליהמן ברדרס ערב הקריסה", אמר ברננקי (כך בתרגום חופשי. א.ה).

זריקת עידוד ללויד בלנקפיין

גולדמן זאקס פרסם את דו"חות הרבעון הראשון בצל אישומים כבדים בדבר הונאה שמסעירה את הסוחרים בוול סטריט. מדו"חות החברה עולה כי רווחי הבנק כמעט הכפילו את עצמם ל-3.3 מיליארד דולר, או 5.59 דולר למניה, מ-1.66 מיליארד דולר, או 3.39 דולר למניה ברבעון המקביל. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו תוצאה של 4.14 דולר למניה. הערכות האנליסטים נעו בין 3.33 ל-5.97 דולר למניה. הכנסות הבנק גדלו ב-35.5% ל-12.78 מיליארד דולר מ-9.43 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הבנק הודיע כי הפריש 5.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון לטובת משכורות ובונוסים לעובדים. מדובר בגידול של 17% בהשוואה לרבעון המקביל.

ענקית המחשבים אפל צפויה לדווח על גידול דו-ספרתי ברווחי הרבעון הראשון לאור העלייה הנמשכת במכירות האיי-פון ומחשבי המאק ועל אף היחלשות מחלקת האיי פוד. אנליסטים בסקר של תומסון רויטרס חזו גידול של 88% ל-2.25 מיליארד דולר, או 2.45 דולר למניה. הכנסות החברה צפויות היו לגדול ב-27%.

ענקית האינטרנט יאהו צפויה לדווח על רווחים צנועים ברבעון הראשון של 2010 וזאת לאור התאוששות מסויימת של ענף הפרסום המקוון. אנליסטים בסקר של תומסון רויטרס חזו רווח של 9 סנט למיה על הכנסות של 1.17 מיליארד דולר.

קוקה קולה דיווחה כי הרווח הנקי שלה עלה ב-20% ברבעון הראשון של 2010, הודות לבקרה ושליטה על העלויות והתחזקות הביקושים בשווקים המתעוררים. יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב 1.61 מיליארד דולר, או 69 סנט למניה - בהשוואה ל- 1.35 מיליארד דולר, או 58 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות החברה עלו ב-5% והסתכמו ב-7.53 מיליארד דולר.

ענקית הפארמה ג'ונסון אנד ג'ונסון פרסמה את דו"חותהרבעון הראשון מהם עולה כי היא הצליחה לעקוף את התחזיות עם גידול של 29% ברווח הנקי ל-4.53 מיליארד דולר, או 1.62 דולר למניה, לעומת 3.51 מיליארד דולר או 1.26 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2009. הכנסות החברה גדלו ב-4% ל-15.63 מיליארד דולר. אנליסטים בסקר של תומסון רויטרס חזו רווח של 1.27 דולר למניה על הכנסות של 15.62 מיליארד דולר.

ענקית התרופות נוברטיס (סימול: NVS) דיווחה על גידול של 49% ברווחי הרבעון הראשון ל-2.93 מיליארד דולר, לאחר שהיקף המכירות עלה ב-25% ל-12.13 מיליארד דולר. המכירות של תרופת Diovan לטיפול ביתר לחץ דם גדלו ב-3% ל-1.44 מיליארד דולר. נציין כי טבע משווקת תרופה גנרית של Cozzar מתוצרת מרק, המתחרה ב-Diovan של נוברטיס.

ענקית הביטוח לשעבר AIG שוקלת לתבוע את גולדמן זאקס בגין הפסד בסך 6 מיליארד דולר שנגרם לחברה כתוצאה ממחדלי הבנק שנחשפו לאחרונה.

מידת הנזק לענקית החיפושים גוגל ממתקפת ההאקרים הסינים לפני כחודשיים מתחילה להחשף. הניו יורק טיימס דיווח היום כי ההאקרים הסינים הצליחו לשים את ידם על אחת המערכות הרגישות ביותר של גוגל - מערכת סיסמאות שאחראית על מיליוני חשבונות ג'ימייל, גוגל דוקס, שירותים ארגוניים ועוד.

מניית סיטיגרופ מרכזת עניין לאחר שהחברה דיווחה אמש על הרווח הרבעוני הטוב ביותר מאז 2007. מניית החברה זינקה אתמול ב-7% לאחר שדיווחה שרווחיה הסתכמו ב-4.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון לעומת הפסד של 696 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.