ג'ים רוג'רס מזהיר: המשבר הבא יהיה קשה הרבה יותר

"כשזה יגיע, זה יהיה חמור הרבה יותר מכיוון שאז וושינגטון לא תוכל לגייס עוד כספים ולהזרים כמויות עצומות של כסף לכלכלה. אדון ברננקי לא יוכל להדפיס כסף בלי סוף, בעולם לא יישארו עצים"

המיתון העמוק והקשה שזה עתה הסתיים בארה"ב הוא כלום לעומת מה שעתיד לקרות במשבר הבא. כך אומר המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס. בראיון ל-Newsmax.TV העריך רוג'רס כי מה שיחולל את המשבר יהיו כמויות הכסף העצומות שמזרימים משרד האוצר והפדרל ריזרב. הוא אמר שמיתון בארה"ב קורה כל 4-6 שנים. כלומר, המיתון הבא צפוי להגיע מתישהו בשנים 2014-2016.

"כשזה יגיע, זה יהיה חמור הרבה יותר מכיוון שאז וושינגטון לא תוכל לגייס עוד כספים ולהזרים כמויות עצומות של כסף לכלכלה. אדון ברננקי לא יוכל להדפיס כסף בלי סוף, בעולם לא יישארו עצים".

"היו לנו שלושה בנקים מרכזיים בהסטוריה של ארה"ב. השניים הראשונים נעלמו וזה מה שיקרה גם לזה הנוכחי. הפעולות של הבנק המרכזי, קודם בראשות אלן גרינספאן וכעת בן ברננקי, רק מחריפות את המצב", אמר רוג'רס. "מה שברננקי עושה הורס את כלכלת ארה"ב ואת הדולר בטווח הארוך".

עוד הזהיר רוג'רס מפני התפרצות אינפלציה: "האינפלציה כבר כאן, רואים את זה במחירים של שירותי חינוך, ביטוח, בידור או במחירי דלקים. ההפתעה בשנים הקרובות תהיה עד לאן יעלו מחירי הנפט".

אתמול העניק רוג'רס ראיון לרשת CNBC. "מצב בו השוק שעולה לתקופה ארוכה, ביציבות ובלי תיקון אינו נורמלי", אמר על שוק המניות. "פרשת גולדמן היא הקש ששבר את גב הגמל". רוג'רס המליץ למשקיעים להתחיל להצטייד בתעודות "שורט" על המדדים המובילים. ובמקביל, הוא נתן המלצת קנייה חמה לזהב. לדבריו, הוא לא הופתע מהצעד של SEC ואמר, כי חקירות מסוג זה נפתחות בדרך כלל לאחר קריסות פיננסיות. למרות זאת, רוג'רס ניסה להרגיע ואמר כי בשבוע הקרוב הוא אישית מתכנן להתבונן בשוק מבלי לבצע עסקאות מכירה משמעותיות.