משרד התקשורת בוחן הקמת תחנת רדיו דרוזית בצפון

מנכ"ל תחנת הרדיו הערבית היחידה בישראל, רדיו "א-שאמס": "מדובר בהחלטה פוליטית של השר כחלון; מיד גם הבדואים יקבלו תחנה משלהם - הרי גם הם חברי מרכז הליכוד"

משרד התקשורת מקיים בדיקה להקמת תחנת רדיו דוברת ערבית נוספת בצפון הארץ, שתפנה בעיקר לציבור הדרוזי - כך נודע ל"גלובס".

על-פי גורמים בעולם התקשורת המתנגדים להקמת תחנה אזורית נוספת, הרקע להחלטה של השר משה כחלון לקדם את התחנה הוא פוליטי.

"אני חושב שזו בושה וחרפה לחלק את המגזר הערבי לכתות", אומר סוהיל כראם, מנכ"ל תחנת הרדיו הערבית היחידה היום בישראל, "א-שאמס". לדבריו, "מיד גם הבדואים יקבלו תחנה משלהם, הרי גם הם משרתים בצה"ל וגם הם חברי מרכז הליכוד". נציין כי בימים אלה מתמודד השר כחלון בשנית על ראשות מרכז הליכוד.

לדברי כראם, "א-שאמס הוא רדיו פתוח ופלורליסטי, ויש בו גם עובדים דרוזים. אם זה באמת יקום - זה סופר בושה, וזה מסיבות פוליטיות בלבד. הממסד הישראלי צריך לתת קצת כבוד למגזר הערבי, ומספיק עם מדיניות ה'הפרד ומשול'".

יחד עם זאת, יצויין כי לא אחת הציבור הדרוזי התלונן בפני הרשות השנייה ומשרד התקשורת כי תחנת הרדיו "א-שאמס" אינה משקפת את תפיסותיו. גורמים מקרב הציבור הדרוזי, המשרתים בצה"ל, טענו כי התחנה היא אנטי-ציונית ואינה מייצגת אותו. בעקבות תלונות, הרשות אף הטילה פיקוח על אחת התוכניות בתחנה.

עוד נודע כי קיימות פניות להקמת תחנות רדיו דתיות יהודיות נוספות, הנבחנות בימים אלה אף הן.

מהרשות השנייה נמסר כי "לנוכח פניות להקמת תחנה נוספת בצפון נעשות בדיקות בנושא על-ידי משרד התקשורת והרשות השנייה".

ממשרד התקשורת נמסר: "כיום ישנה תחנת רדיו אזורית אחת בלבד המשרתת את האוכלוסיה דוברת הערבית באזור צפון. יש טענות על כך שהיא נוהגת כמונופול בתחום הרדיו בצפון. שר התקשורת פועל בכל המישורים להגברת התחרות והגברת הפלורליזם. חשוב לציין כי מדובר בהקמת תחנת רדיו לכלל האוכלוסייה דוברת הערבית ולא למגזר זה או אחר".