ינאי: "מקווה שאתעורר ואגלה שכל השחיתויות זה חלום רע"

כך אמר ינאי, מנכ"ל טבע, ב"פגוש את העתונות" בערוץ 2 ■ "אני מקווה שיום אחד אלי הורביץ יחזור ויהיה איתנו, ותמיד צריך תקווה. אלי חסר לי כל יום, כי אין דבר יותר קשה בניהול מאשר הבדידות של מי שנמצא בראש מערכת"

"אני לא מצטער על כל מה שנעשה איתי מאז שחרורי מהצבא ועד היום ולא מצטער שלא הייתי מועמד לרמטכ"ל על אף ההצעה" - כך אמר שלמה ינאי, מנכ"ל טבע , בראיון ל"פגוש את העתונות" בערוץ 2.

"אני חושב שאני לא אחדש ולא אהיה יחיד שיאמר שהרבה מאוד אזרחים במדינה מוטרדים מנהעשה במדינה וזה במספר תחומים רב. זה מתקשר להיעדר מנהיגות שהיא מובילה, עם חזון יעדים, אקטיבית", אמר.

"אני לא חושב שיש לי תשובה למה אין פה מנהיגות. האיום העיקרי העומד לפתחינו הוא פנימי", הוסיף.

"יש לנו בעיות מאוד קשות. הקשר שלנו עם ארה"ב הוא כן קיומי ומה שקורה בחברה הישראלית הוא גם בעיה". "אני חושב שמשך שנים רבות ישראל השכילה לנווט את היחסים עם ארה"ב גם כשהיו חילוקי דעות כך שארה"ב הייתה לצידנו", אמר ינאי.

"ההקפאה בירושלים היא תוצאה של מדיניות מסויימת. העולם לא מוכן יותר לסטטוס קוו במזרח התיכון. המעורבות העולמית של ארה"ב ומדינות העולם המפותח תהיה יותר אקטיבית ואם אנו לא רוצים למצוא את עצמינו בפני יוזמות אנחנו צריכים לבוא עם דרך, עם הצעה", אמר.

"הייתי מבין האחרונים שדיבר עם הסורים ואני חושב שהמו"מ עם סוריה תלוי בשאלת המחיר", אמר ינאי על ימיו כאלוף בצה"ל. "אני חושב שקיבלנו מספיק איתותים שיש רצון להיכנס איתנו למשא ומתן. המחיר ידוע לראשי ממשלות ישראל".

לא נתקלתי בשחיתויות

"אני לא נתקלתי בטבע בשחיתויות - לא בעת תפקודי ולא לפניי. למרות שיש תמיד מה לומר על ביורוקרטיה, החברה מצליחה להגיע למה שהיא רוצה באופן סביר וראוי. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לקחת בחשבון שחברות העוסקות ביצוא נתקלות בתחרות גדולה ויש לעודד את הייצור במדינה כדי למנוע מצב שמעבירים חברות למקומות אחרים".

"טבע ייצרה וייצאה מישראל", אמר ינאי. "אני מאוד מקווה שאני אתעורר ואגלה שזה חלום רע כל השחיתויות שמדברים עליהן כרגע".

"בטבע אנו לא חשים ביחס אנטי-ישראלי אבל אני קורא שיש חברות שנפגעות מהעובדה הזו וזה בא לידי ביטוי".

"יש בארץ מספיק אנשים טובים שמגיעים לפוליטיקה. אני כרגע בטבע וטוב לי בטבע, יש לי עוד הרבה תוכניות", אמר.

בנוגע לאלי הורביץ אמר ינאי: "אני מקווה שיום אחד הוא יחזור ויהיה איתנו ותמיד צריך תקווה. אלי חסר לי כל יום כי אין דבר יותר קשה בניהול מאשר הבדידות של מי שנמצא בראש מערכת".