אין דירות קטנות בכפר-סבא: "הביקוש ותמהיל האוכלוסיה משפיע"

כך אומר דובר העירייה ■ עפ"י נתוני הלמ"ס, ב-3 השנים האחרונות נבנו בעיר 481 יח"ד חדשות, כאשר רק 137 מתוכן הן דירות 4 חדרים; דירות 3 חדרים נעלמו לגמרי מהנוף הכפר-סבאי

האם העיר כפר סבא הופכת בשנים האחרונות, לעיר למשפרי דיור בלבד? ע"פ נתוני הלמ"ס, ב-3 השנים האחרונות נבנו בעיר 481 יחידות דיור חדשות, כאשר רק 137 מתוכן הן דירות 4 חדרים, לעומת 343 יחידות בדירות בנות 5 ו-6 חדרים. דירות 3 חדרים נעלמו מהנוף הכפר סבאי - ועל פי נתוני הלמ"ס בעיר אין כלל בנייה של דירות כאלה.

בשכונות החדשות בעיר מוצעות כיום בעיקר דירות גדולות, דירות גן דופלקסים ופנטהאוזים, דירות המתאפיינות בשטחים גדולים, המתאימות בעיקר למשפרי דיור. אחת הסיבות למחירים הגבוהים יחסית בעיר, היא העובדה שרוב הבנייה החדשה בכפר סבא, המושפעת ממדיניות הוועדות המקומיות, מתרכזת בבניינים נמוכים יחסית, כלומר שבפועל נבנות מעט יח"ד ליחידת קרקע.

ע"פ נתוני חברת אלדר שיווק, ב-2006 עמד מחיר ממוצע לדירת 4 חד' חדשה בעיר על כ- 940 אלף שקל, ב-2007 קפץ המחיר הממוצע לכ-1.2 מיליון שקל, והיום עומד מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים חדשה בעיר על כ-1.4 מיליון שקל, ממוצע המשקף עלייה של כ-48%, בפחות מ-3 שנים.

דובר עיריית כפר סבא מסר בתגובה כי "אנחנו אחרי כמה פרוייקטים של אכלוס במיוחד לזוגות צעירים. אנחנו העיר שבנתה הכי הרבה פרוייקטים לצעירים במדינת ישראל. נכון שיש פחות אצלנו 2 ו-3 חדרים בגלל תמהיל האוכלוסיה אבל יש הרבה דירות 4 חדרים. אנחנו בפרוייקט בשכונות הירוקות עם תמהיל מאוד מדויק גם של 4 חדרים וגם של 5 חדרים שיהיו בהם בסך הכל אלפי יחידות דיור".