גיוסים קלים לקרנות הנאמנות בשבוע שעבר, פדיונות במנייתיות

בסיכום שבועי רשמו קרנות הנאמנות גיוסים של כ-160 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-60 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות גיוס צנוע של כ-100 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-30 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת השבוע הקודם לו

שבוע מסחר מקוצר, בן 3 ימים בלבד, עבר על תעשיית קרנות הנאמנות, בעקבות יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שבוע שבסיכומו נרשמו גיוסים קלים עם פעילות דלה במיוחד. כך מוסר רוני אפטר - מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

בסיכום שבועי רשמו קרנות הנאמנות גיוסים של כ-160 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-60 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות גיוס צנוע של כ-100 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-30 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת השבוע הקודם לו.

עליות נאות, זה השבוע השני ברציפות, נרשמו באגרות החוב הקונצרניות, דבר שסייע לקרנות הקונצרניות להתאושש במעט ולחזור לגיוסים, אך עדין קלים ביותר. בסיכום שבועי רשמו המדדים המובילים עליות שערים מכובדות :מדד אג"ח כללי עלה בכ-0.3%, מדד אג"ח קונצרני כללי עלה בכ-0.4%. בהתאם לכך, נרשמו כאמור גיוסים בקרנות אג"ח חברות וכללי שהסתכמו בכ-60 מיליון שקל, עלייה קלה בקצב הגיוסים מהשבוע שעבר, אך עדין לא מדובר בקצבים שידענו ב-2009 וברבעון הראשון של השנה.

גם באפיק הממשלתי נשמרה המגמה החיובית כאשר המדדים המובילים רושמים עלייה זהה: מדד אג"ח ממשלתי כללי, מדד אג"ח ממשלתי צמוד מדד (גלילים ומדד אג"ח ממשלתי שקלי (שחרים) טיפסו כ"א בכ-0.3%. בקרנות המשקיעות באג"ח ממשלתי אין חדש תחת השמש כאשר קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד ממשיכות לסבול מסנטימנט שלילי ופודות השבוע עוד כ-20 מיליון שקל, זאת לצד גיוסים קלים של כ-20 מיליון שקל בקרנות השקליות.

הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) הושפעו השבוע מהמגמה השלילית בשוקי המניות. בסיכום שבועי רשמו הקרנות המנייתיות פדיונות של כ-20 מיליון שקל כאשר שוב היו אלו הקרנות המנייתיות המתמחות במניות בחו"ל שהרשימו עם גיוס של כ-20 מיליון שקל, לצד פדיונות של כ-40 מיליון שקל בקרנות המנייתיות המתמחות במניות בישראל, מגמה שחוזרת על עצמה זה השבוע השלילי ברציפות. לכך יש לצרף גם את המשך הגיוסים הנאים בקרנות אגד חוץ, גיוסים שהסתכמו רק השבוע בכ-30 מיליון שקל, זאת ב-3 ימי מסחר בלבד.

הקרנות הכספיות רושמות כבר את השבוע שלישי ברציפות של גיוסים כך שבסיכום שבועי, הן רשמו גיוסים של כ-60 מיליון שקל אשר מוביל אותן לראש טבלת המגייסות השבועית. בקרנות ממונפות ואסטרטגיות רשמו גיוסים של כ-20 מיליון שקל אשר מוביל אותן לגיוס של כ-80 מיליון שקל מתחילת החודש.

מתחילת החודש, צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-400 מיליון שקל המיוחסים כולם לגיוסים נטו בעוד ערך נכסי הקרנות לא השתנה החודש, זאת על רקע אי-שינוי במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש. תעשיית הקרנות מנהלת כיום כ-141.7 מיליארד שקל.

[אתר קרנות נאמנות]