מיקרומדיק מזנקת 5%: החל ניסוי מסכם לזיהוי גידולים במעי

גלובס tv להערכת החברה, תוצאותיו צפויות להתקבל במהלך החציון הראשון של שנת 2011 ותחילת שיווק הקיט באירופה תתאפשר כבר במהלך שנת 2011

חברת מיקרומדיק מדווחת על התקדמות. החברה הודיעה היום (א') לבורסה שהיום החל הניסוי המסכם של חברת הבת שלה, ביו-מארק.

מדובר בניסוי מסכם הנדרש לצורך קבלת אישור שיווק באירופה לקיט דיאגנוסטי לזיהוי מוקדם של גידולים במעי הגס העלולים להתפתח לסרטן המעי הגס. הקיט מבוסס על האונקוגן CD24 אותו פיתחה ביו-מארק המחזיקה ברישיון בלעדי, כלל עולמי מקרן מחקרים רפואיים פיתוח תשתית ושירותי בריאות על יד המרכז הרפואי תל אביב.

הניסוי האמור נערך במקביל לבקשת מיקרומדיק ל- FDA מיום 3 במרץ 2010 לאישור מתאר הניסוי המסכם לשיווק קיט דיאגנוסטי לזיהוי מוקדם של סרטן המעי הגס בארה"ב.

הניסוי המסכם, יתבצע בהנחייתו של פרופ' נדיר ארבר ויכלול על פי פרוטוקול הניסוי כ - 200 נבדקים. להערכת החברה, תוצאותיו צפויות להתקבל במהלך החציון הראשון של שנת 2011 ותחילת שיווק הקיט באירופה תתאפשר כבר במהלך שנת 2011.

פרוטוקול הניסוי מתייחס להתוויה חדשנית המבוססת על פיתוח סמן ביולוגי חדשני המאפשר גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס וגידולים טרום סרטניים, וזאת באמצעות בדיקת דם פשוטה בלבד.

בדיקת הדם שפותחה מיועדת כבדיקת סקר תקופתית לכלל האוכלוסייה הבריאה מגיל 50 ומעלה. על פי הידוע לחברה ובהתבסס על נתונים דמוגרפיים, פוטנציאל השוק האירופאי (כולל רוסיה) נאמד בלמעלה מ-230 מיליון בדיקות בשנה.

חברת מיקרומדיק בניהולו של דיוויד סולומון, היא חברה ישראלית, העוסקת בפיתוח סמנים ביולוגיים בשיתוף מכוני מחקר המובילים בארץ ובעולם. אחד הפיתוחים בהם עוסקת החברה בשת"פ בית החולים איכילוב הוא פיתוח סמנים לזיהוי סרטן המעי הגס. לאחרונה בכנס של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) באורלנדו, ונבחר כאחד מארבעת המחקרים החשובים מתוך 500 העבודות שהוגשו.