הלמ"ס: המכירות ברשתות השיווק זינקו ב-38% במארס הודות לפסח

הייצור התעשייתי אמנם ירד ב-1.2% בפברואר (בהשוואה לינואר), אך הייצור בענף ההיי-טק נותר יציב ■ מדדי פדיון ענפי המסחר והשירותים בדצמבר 2009-פברואר 2010 רשמו עלייה של 9.3% ■ מכירות רשתות השיווק בינואר-מארס 2010 רשמו עלייה של 8.2%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ב') בשעות הצהריים מבול של נתוני מאקרו, אשר במסגרתם מדווחת הלמ"ס כי בחודשים דצמבר 2009 - פברואר 2010 חלה עלייה של 9.8% בחישוב שנתי בייצור התעשייתי. ללא ענפי הטכנולוגיה העילית, חלה בחודשים הנ"ל עלייה של 13.1%. נציין כי הייצור התעשייתי אמנם ירד ב-1.2% בפברואר (בהשוואה לינואר) אך הייצור בענף ההיי-טק נותר יציב.

כמו כן, מדווחת הלשכה כי בחודשים הנ"ל חלה עלייה של 3.1% במספר משרות השכיר התשעייה ועלייה של 6.4% בשעות העבודה למעשה בתעשייה.

בפילוח מגזרי, התעשייה המעורבת-מסורתית (ענפי כרייה וחציבה, גומי ופלסטיקה, מוצרי מתכת ותכשיטים) חוותה ירידה מ-30% בספטמבר - נובמבר 2009 ל-16.8% בחודשים דצמבר 2009 - פברואר 2010. התעשייה המסורתית (ענפי מזון, משקאות, טקסטיל, הלבשה, מוצרי עור, נייר, דפוס ועץ) רשמה עדנה כשעלתה בחודשים דצמבר 2009 - פברואר 2010 ל-5.3% מ-2.9% בספטמבר - נובמבר 2009.

בשורה התחתונה, רשם סך הייצור התעשייתי ירידה של 6% בשנת 2009 כולה לעומת שנת 2008.

גם מדדי פדיון ענפי המסחר והשירותים לחודשים דצמבר 2009 - פברואר 2010 מספקים רוח גבית להתאוששות במשק, כאשר הם רשמו עלייה של 9.3% בחישוב שנתי בהמשך לעלייה של 11.2% בחודשים ספטמבר - נובמבר 2009. בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני עלה הפדיון בחודשים הנ"ל ב-9.6% לאחר עלייה של 10.6% בחודשים ספטמבר - נובמבר 2009.

כמו כן, מכירות רשתות השיווק בחודשים ינואר - מארס 2010 רשמו עלייה של 8.2%. רשתות המזון רשמו עלייה של 4.8% בחודשים הנ"ל. בפילוח חודשי, המכירות ברשתות השיווק זינקו ב-38% במארס (לעומת פברואר) בעיקר בגלל הקניות לחג הפסח.