IBI: השקעה בשותפויות הגז - כמוה כהימור על תגליות נוספות

עפ"י הערכת שווי ל"תמר" ו"דלית", חוזרים על ההערכה כי המניות מתמחרות היטב את הפוטנציאל הטמון במאגרים, וממשיכים להמליץ על חשיפה לתחום דרך מניות ישראמקו

בבית ההשקעות IBI פירסמו היום (ב') סקירה עדכנית להערכת שווי למאגר "תמר" ו"דלית" ושותפויות הגז שמחזיקות בהם. האנליסטים חוזרים על ההערכה כי המניות מתמחרות היטב את הפוטנציאל הטמון במאגרים, וממשיכים להמליץ על חשיפה לתחום דרך מניות ישראמקו . "קנייה של דלק קידוחים ואבנר במחירן הנוכחי - כמוה כהימור על תגליות גז נוספות בשטחים הסובבים", לדבריהם.

הערכת השווי העדכנית למאגרי תמר ודלית וכן למאגר ים תטיס, הינה בעקבות ההתפתחויות האחרונות - הערכות חדשות לעלויות הפיתוח של המאגרים, חוזי החשמל האחרונים, עדכון הרזרבות והתקדמות השותפות בפיתוח המאגרים.

יצוין, כי האנליסטים חוזרים על ההערכה כי תמחור של מאות מיליוני שקלים לאחזקה ברישויונות נוספים שטרם התגלה בהם גז - אופטימי מדי ומתעלם מהסיכונים הקיימים. "למרות האופטימיות בשוק, והאפשרות הגבוהה לתגליות נוספות אנו מעריכים כי השווי הכלכלי של הרישיונות הנוספים שבבעלות השותפויות עדיין אינו ברור, מכיוון שהאפשרויות ליצירת ערךמתגלית נוספת תהיה אך ורק ע"י ייצוא הגז, וזו כבר משימה לא פשוטה", הם אומרים.

בבית ההשקעות ממליצים לקנות את יחידות ההשתתפות של ישראמקו: "התמחור היחסי חושף דיסקאונט משמעותי בו נסחרת החברה, ומרכיב ספקולטיבי נמוך", לדבריהם. האנליסטים מעניקים לישראמקו מחיר יעד של 64 אגורות למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 69 אגורות למניה, ופרמיה של כ-20% למחיר המניה בבורסה.

על דלק קידוחים האנליסטים משדרגים המלצה ל"נייטרלי", לעומת המלצה קודמת של "הפחת", ואת מחיר היעד ל-10.15 שקל, בהשוואה ל-9.55 בהמלצה קודמת. על יחידות ההשתתפות של אבנר האנליסטים ממליצים ב"נייטרלי", במחיר יעד של 1.59 שקל למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 1.5 שקל למניה.

[להמלצות אנליסטים]