באומן-בר-ריבנאי זכה בתקציב הפרסום של קניוני ישראל

‎‎על התקציב בהיקף 10 מיליון שקל התמודדו גם קבוצת אדלר-חומסקי, יורו ישראל וענבר-מרחב-שקד‏ ■ המיתוג הכולל של הקבוצה יטופל בידי באומן-בר-ריבנאי, וחברת-הבת אקספרט תטפל בפעילות השוטפת של כל קניון

‎‎משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי זכה בתקציב הפרסום של קבוצת קניוני ישראל בהיקף של כ-10 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

על-פי המסתמן בתקציב, המיתוג הכולל של הקבוצה יטופל בידי באומן-בר-ריבנאי, ואילו חברת-הבת אקספרט תטפל בפעילות היומיומית השוטפת של כל קניון בפני עצמו.

עד עתה טיפל בתקציב של הקבוצה משרד פרסום קטן - צדר-יריב - שאינו נמנה עם 20 משרדי הפרסום הגדולים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", קבוצת קניוני ישראל, שהיא הגדולה בארץ בתחומה, החליטה לצאת למכרז בעקבות כוונה לבצע לראשונה מהלך מיתוג כולל לקניוני הקבוצה, זאת לאחר שרוב קבוצות הקניונים הגדולות בישראל כבר נקטו בשנים האחרונות מהלכים מסוג זה.

בשנים האחרונות הלכה והתגברה בקבוצות הקניונים ההבנה כי פרט לטיפול נקודתי בכל קניון, יש לטפל פרסומית-שיווקית גם בכל הנוגע לתדמית הקבוצה עצמה. כפועל יוצא מכך הצטיידו רוב קבוצות הקניונים במשרדי פרסום בינוניים עד גדולים, שהחלו לבצע עבורם מהלכים בסדרי גודל משמעותיים.

הנהלת הקבוצה פנתה ל-4 משרדים - באומן-בר-ריבנאי, אדלר-חומסקי, ענבר-מרחב-שקד ויורו ישראל - בהזמנה להשתתף במכרז, ובהמשך הצטרף לתהליך גם משרד הפרסום מקאן-אריקסון.

אולם, עד מהרה הלכה והתבררה מורכבותו של הטיפול בתקציב מעין זה - בין היתר בגלל המורכבות הניהולית של הטיפול בתקציב באופן שוטף כפי שהוצגה למשרדים. למרות הכוונה לצאת להליך מיתוג של הקבוצה (קבוצת הקניונים הגדולה בישראל המחזיקה ב-18 קניונים) - אמורה העבודה השוטפת להתנהל מול לא פחות מ-17 קניונים, כשלכל אחד מהם מנכ"ל וסמנכ"ל שיווק משלו.

כתוצאה מכך בחרו במקאן-אריקסון ובאדלר-חומסקי שלא להתמודד על התקציב. במקאן החליטו להימנע מהתמודדות לגמרי, ובאדלר העבירו את ההתמודדות לחברת-הבת ‏LEAD‏, שהגיעה למכרז כשהיא מצוידת באורי עיני - מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי - כתגבורת.

עתה, כאמור, מתברר כי בקבוצת קניוני ישראל בחרו בבאומן-בר-ריבנאי, שהציג בפניהם מודל של עבודה משולבת בין המשרד הגדול למשרד הקטן.

‏אילנית גריוביץ, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קניוני ישראל, אישרה את הידיעה ואמרה כי "העבודה עם משרד הפרסום הנבחר תתייחס לרמות המיקרו - בעבודה השוטפת והמאתגרת מול קניוני הקבוצה באשר הם, ותידרש לראיית המקרו - המשך הובלת הקבוצה כמכלול ושימור תדמיתה כמובילה וכמחוברת לקהילה בהווייתה".

‏לדברי גריוביץ, "ההחלטה לבחור במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי נבעה מהצורך במשרד פרסום שיצליח לרכז את כל פעילות הרשת תחת קורת-גג אחת, יערוך התאמה מלאה של האסטרטגיה השיווקית-פרסומית ברמת המסרים ויבדל את הקבוצה ברמת הערכים המוספים".