ירושלים: המכרז לווילות יוקרה הוקפא לטובת דירות לצעירים

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע לאחרונה כי מכרז המינהל יוקפא ב-60 יום כדי לאפשר לעירייה להכין תוכנית חלופית למתחם

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת רושם בינתיים הצלחה בניסיונו להקפיא מכרז של מינהל מקרקעי ישראל לבניית 53 וילות יוקרתיות במורדות קרית היובל בעיר, לטובת תכנון שכונת 300 יחידות דיור לצעירים. בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים הוחלט בימים האחרונים שמכרז המינהל יוקפא ב-60 יום על מנת לאפשר לעירייה להכין תוכנית חלופית למתחם.

כזכור, ברקת ביקש לפני כשבועיים משר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להקפיא את מכרז המינהל כדי לקדם תוכנית לדיור בר השגה לזוגות צעירים במורדות קרית היובל, במסגרת מדיניות עירונית כוללנית להעדפת בנייה לצעירים על פני בניית מגורי יוקרה.

החלטת בית המשפט מאפשרת לעירייה לקדם תוכנית חלופית שתכלול פינוי-בינוי והתחדשות עירונית לשיכוני אולסוונגר-ברזיל. לדברי ברקת, "עיריית ירושלים מעוניינת לשמור על אופייה הצעיר של שכונת קרית היובל ולקדם בשכונה בנייה לזוגות צעירים במקום וילות יוקרתיות, כחלק מהמאמץ להשאיר את הצעירים בירושלים, לאפשר דיור בר השגה ולעצור את ההגירה השלילית מהעיר".

רצונה של העירייה לקדם את התוכנית החלופית במתחם נבע מעבודתה על הכנת תוכנית מתאר חדשה לשכונת קרית היובל, שבמסגרתה בחן צוות התכנון את אזור מורדות קרית היובל לכיוון עין כרם. ממצאי הבדיקה הצביעו על כך שהתוכנית שחלה על המתחם שיצא למכרז לא מנצלת בצורה ראויה את השטח. העירייה טוענת שבאמצעות ניצול יעיל יותר ניתן לאפשר בנייה צפופה בהיקף של כ-300 יחידות דיור נוספות, כמעט פי שישה ממספר יחידות הדיור שמתוכננות בשטח לפי התוכנית הקיימת בו מאז 1983.