שיכון ובינוי החלה בפרויקט תחזוקת כבישים - 1.2 מיליארד שקל

החלה שלשום בביצוע הפרויקט עוד לפני שהושלמה הסגירה הפיננסית ■ תהיה זכאית לבונוס של עד 100 מיליון שקל אם תשלים את השלב הראשון בפרויקט לפני הזמן, בכפוף לעמידה באמות-המידה של איכות העבודות

קבוצת שיכון ובינוי , זכיינית פרויקט ה-PFI לתחזוקת 270 קילומטר כבישים מחדרה צפונה, החלה שלשום בביצוע הפרויקט עוד לפני שהושלמה הסגירה הפיננסית. הסגירה לפרויקט, שהיקפו 1.2 מיליארד שקל, מתוכננת ליוני, אולם בקבוצה קיבלו את אישור המזמין, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ), להתחיל בעבודות כבר עכשיו.

שיכון ובינוי תהיה זכאית לבונוס של עד 100 מיליון שקל אם תשלים את השלב הראשון בפרויקט לפני הזמן, בכפוף לעמידה באמות המידה של איכות העבודות.

שני מכרזים נוספים

בחברה הלאומית לדרכים מכינים בימים אלה בשיתוף אגף התקציבים ואגף החשב הכללי באוצר שני מכרזים נוספים לתחזוקת כבישים באורך כולל של 700 קילומטר. הראשון לתחזוקת כבישים בין חדרה לתל אביב והשני לתחזוקת כבישים בין תל אביב לאשקלון. מנכ"ל החברה אלכס ויז'ניצר אמר ל"גלובס": "הייתי מכניס את כל מדינת ישראל למודל כזה, כי אין בו שחיתויות ויש בו הרבה יעילות ניהולית". ויז'ניצר דחה את הטענה כי השיטה דוחקת את רגליהם של הקבלנים הקטנים ואמר כי הם יכולים לעבוד תחת הזכיין.

פרויקט ה-PFI אחזקה נחשב לחדשני מסוגו בעולם. בשנתיים הראשונות ישודרגו הכבישים הנכללים בפרויקט וב-23 השנים הנותרות תתחייב שיכון ובינוי לשמור על רמת התחזוקה, תחת פיקוח של החברה הלאומית לדרכים. התמורה החוזית להסכם נקבעת בשלב ההצעות למכרז, שבו זכתה שיכון ובינוי לפני כחצי שנה.