"המגמה היא הידידה": איתות קנייה נדיר לשוק המניות

אינדיקטור הקנייה מחולל סימני קנייה בכל פעם שאחוז המניות שנסחרות מעל לממוצע הנע שלהן ל-50 יום עולה על 90% ■ איתות הקנייה האחרון, על פי האינדיקטור הזה, הופיע ב-5 באפריל

אם המגמה היא ידידתכם כפי שאומרת הקלישאה בוול סטריט (the trend is your friend), אז שוק המניות הפך להיות מקום ידידותי למדי לאחרונה.

אני אומר זאת לא בגלל ששוק המניות האמריקני הצליח כמעט ללא מאמץ לנער מעליו את החדשות השליליות מכיוון גולדמן זאקס. מה שמוביל אותי לחשוב כך הוא איתות קנייה נדיר במיוחד שהופיע לפני כשבועיים, על ידי אינדיקטור עוקב מגמות בעל היסטוריית ביצועים מצוינת. לפני איתות הקנייה האחרון, ראינו רק 12 כמותו מאז 1967.

שניים מבין 12 איתותי הקנייה הללו, הופיעו ב-12 החודשים האחרונים לבדם, כך שבמילים אחרות, בין 1967 למארס 2009, האינדיקטור נתן רק 10 איתותי קנייה, אחד כל 4.3 שנים בממוצע. מאז מארס 2009, לעומת זאת, הם הופיעו אחת לארבעה חודשים בערך.

האינדיקטור עליו אני מדבר מגיע מחברת נד דיוויס ריסרץ', חברת מחקר קוונטטיבי. הוא מחולל סימני קנייה בכל פעם שאחוז המניות שנסחרות מעל לממוצע הנע שלהן ל-50 יום עולה על 90%. דיוויס מתייחס לאירועים כאלו כאל "רוח גבית".

איתות הקנייה האחרון, על פי האינדיקטור הזה, הופיע ב-5 באפריל. איתותי הקנייה הקודמים לו בשנה האחרונה הופיעו ב-4 במאי וב-16 בספטמבר אשתקד.

ואיך שוק המניות הגיב לאחר אותם איתותי קנייה? בכלל לא רע, על פי החישובים של דיוויס.

האם הופעתו של האינדיקטור הזה אומרת שצריך לזרוק את הזהירות לפח? כמובן שלא. כמו שדיוויס אומר ללקוחותיו, "לעולם אסור להגיד לעולם בכל הנוגע לשוק המניות". ולמרות זאת, כשהוא הלך לבדוק את היסטוריית הביצועים של האינדיקטור הוא הוסיף: "אני תמיד שואל את עצמי מתי השתלם בעבר ללכת נגד האינדיקטור הזה?".