"על חברות תקשורת ישראליות לשלם מסים על פעילות ברשות"

כך על פי מנכ"ל משרד התקשורת הפלסטיני, סולימאן זוהירי ■ "חברות תקשורת פלסטיניות נאלצות להתחרות בתנאים לא שווים עם החברות הישראליות, וכך פוגעות בכלכלה ובמשק הפלסטיני"

מנכ"ל משרד התקשורת הפלסטיני, סולימאן זוהירי, מביע ייאוש מוחלט מהניסיונות לשכנע את משרד התקשורת לטפל בסוגיית המפעילים הישראליים הפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית. בשיחה עם "גלובס" אמר זוהירי כי פנה עשרות פעמים בבקשה להסדיר את הטיפול בפעילותן הבלתי חוקית של החברות בשטחים, ונתקל באטימות מוחלטת למצוקה הקשה שבה נמצאות החברות הפלסטיניות, שמתמודדות מול תחרות בלתי הוגנת מצד החברות הישראליות בכל ענפי התקשורת.

לדברי זוהירי, הסכמי אוסלו קובעים שספקי שירותים שפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית יחויבו לעמוד בדרישות הרשות הפלסטיני. דהיינו ישלמו מסים, אגרות, דמי רישיון וכדומה, כמו כל חברה אחרת.

עם זאת, חברות התקשורת השיראליות לא עושות כן, וזאת בגיבוי ממשלת ישראל ומשרד התקשורת.

"החברות הפלסטיניות סובלות מתחרות קשה מצד החברות הישראליות שמספקות שירותי תקשורת בכל השטחים, וזה כולל את חברות הסלולר, בזק וספקיות האינטרנט. איזה סיכוי יש לחברה פלסטינית להתחרות בחברות הישראליות, כאשר הן יכולות להקים אתרי סלולר היכן שהן רוצות ומחברות קווי תמסורת לכל אתר בלי הגבלה, ואילו החברות הפלסטיניות לא מסוגלות לעשות כן, לא כל שכן להקים אתרי סלולר באזורים שנמצאים בשליטת ישראל?", אמר זוהירי.

היתרון חוזר לישראליות

"חוסר היכולת לספק שירותי תקשורת באיכות טובה וברציפות גורם לכך שרבים מהתושבים בשטחי הרשות נאלצים לקבל שירותים מחברות תקשורת ישראליות, שפועלות ללא הגבלה וללא שום תנאי", אמר זוהירי.

הבעיה העיקרית היא בתחום הסלולר. הרשות הפלסטינית הכניסה מפעיל סלולר שני לשוק (וואטאניה), בקשיים לא מעטים, הן בשל התחרות מול המפעיל הקיים - ג'אוול, והן בשל התחרות מצד החברות הישראליות.

גם המחסור בתדרים משפיע על וואטאניה בצורה קשה, והיא נמצאת בבעיה בכל הקשור ליכולות לספק שירותי פס רחב בסלולר, מה שמחזיר את היתרון לחברות הישראליות.

בנוגע לצעדים שנוקטת הרשות נגד סוחרים שמפיצים שירותי פרה-פייד של חברות ישראליות (הרשות החרימה כרטיסי פרה-פייד ששווקו ע"י משווקים מקומיים), אמר זוהירי כי הקשיים של וואטאניה הם חלק מהסיבה לכך, אך הבעיה הרבה יותר חמורה: חברות תקשורת פלסטיניות נאלצות להתחרות בתנאים לא שווים עם החברות הישראליות, וכך פוגעות בכלכלה ובמשק הפלסטיני.

ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה.