גלעד בלום מונה למאמן הראשי באקדמיה של ג'ון מקנרו

טניסאי העבר הישראלי יהיה האחראי על פיתוח השחקנים באקדמיה החדשה שנפתחה בניו יורק ■ במתקן הטניס החדש הושקעו 17 מיליון דולר ■ המטרה: למנוע בריחת כישרונות לאקדמיות בפלורידה ובקליפורניה

‏‎אקדמיית הטניס של ג'ון מקנרו החתימה את המאמן וטניסאי העבר הישראלי, גלעד בלום, לתפקיד המנהל המקצועי הראשי של האקדמיה החדשה שמוקמת בימים אלו בניו יורק. כחלק מההסכם, יעברו גם כ-90 התלמידים מהאקדמיה הפרטית של בלום בברונקס ויהוו חלק ממאות הטניסאים שאמורה להכיל האקדמיה בשנה הראשונה לפעילותה.

‏מקנרו, 51, מנצל את אחד ממתקני הספורט המפוארים שנבנו בשנים האחרונות בעיר - לפני שנה נחנך ב"רנדל איילנד" - אי בגודל 2.2 קמ"ר הצמוד למנהטן ומשמש בעיקר כפארק של מגרשי ספורט - מועדון טניס חדש בהשקעה של 17 מיליון דולר. המועדון מכיל 20 מגרשים חדשים (10 חימר ו-10 מגרשים קשים), חדר כושר, חדר ווידיאו, חדר מחשבים ומסעדה. בתוך שנתיים ייבנו במקום 10 מגרשים נוספים, בריכת שחייה, אולם לכדורסל וקט-רגל.

"מקנרו ואני בקשר עוד מהימים שהיינו בסבב ומתאמנים ביחד. כבר מספר פעמים הוא העלה בפניי את הרעיון להקים אקדמיית טניס בניו יורק", אמר בלום ל"גלובס". "הוא אומר שאין שום סיבה שבעולם שכל הכישרונות יברחו לאקדמיות בפלורידה ובקליפורניה, והוא רוצה להוכיח לכולם שטניסאים גדולים ואלופי עולם יכולים לצאת גם מניו יורק".

"להבדיל מהקונספט הקיים באקדמיות בפלורידה ובקליפורניה, אליהן מגיעים הילדים לתנאי פנימייה", אומר בלום, "האסכולה בניו יורק תהיה לשמר את הילד בסביבה הטבעית שלו. אין שום סיבה להרוס לילד את הילדות ולמנוע ממנו את הקשר היומיומי עם ההורים, כדי להפוך אותו לשחקן". החברה המפעילה את המועדון תשנה את שם המועדון ל"ג'ון מקנרו טניס אקדמי" בחודש יוני.

בלום אמור להיות אחראי על כל הנושא המקצועי, מגיוס מאמנים (כ-20 מאמנים בשלב ראשון) ואחריות מלאה על תוכניות האימונים, גיוס הכישרונות הצעירים ופיתוח השחקנים. המעבר לעבודה עם מקנרו הביא את בלום להחלטה לסגור את האקדמיה הפרטית שלו בברונקס, שבבעלותו מזה 9 שנים. בלום מתכוון להביא איתו 4-5 מאמנים שעובדים לצדו מספר שנים, חלקם ישראלים.

‏"אם כבר בוס, אז שיהיה מקנרו"

‎הבריחה של הטניס האמריקני מניו יורק החלה לפני כשלושים שנה, עם הקמת האקדמיות בפלורידה. מאז מקנרו, שזכה ב-7 תארי גראנד סלאם, וששייך לדור ההצלחות הניו-יורקי יחד עם פטריק מקנרו ו-ויטאס גרולייטיס, לא יצא אף אלוף טניס מאזור ניו יורק.

המתקן ב"רנדל איילנד" משמש מאז נפתח בעיקר כמקום אימונים לעשירון העליון של החברה הניו-יורקית. בשנה האחרונה הביאה החברה המפעילה את המקום "ספורטיים" את כל כוכבי העבר וההווה של הטניס, ביניהם קים קלייסטרס, אנה קורניקובה, האחיות וויליאמס, האחים מייק ובוב בראיין, מרטינה נברטילובה, למשחקי ראווה.

"כשדיברנו לראשונה על שיתוף הפעולה", אומר בלום, "מקנרו אמר לי 'אני רוצה שתהיה יד ימיני, ראיתי איך אתה עובד עם הילדים אצלך באקדמיה. אני סומך עליך, אל תשתנה, תביא את מה שאתה עושה בדיוק לאקדמיה שלי'".

על ההחלטה לסגור את האקדמיה ולעבוד למעשה כשכיר, אומר בלום: "אני אמנם רגיל לנהל את הדברים בעצמי, אם כבר יש לי בוס בחיים, אז שיהיה ג'ון מקנרו. מעבר לזה, העובדה שאתרכז אך ורק בניהול הקטע המקצועי מורידה ממני את הנטל של הניהול האדמיניסטרטיבי שזה תיק לא קטן. מקנרו נותן לי במה להגשים את החלום שלי - לעבוד עם ילדים צעירים ולטפח את הכישרונות האיכותיים ביותר במסגרת של אקדמיה מקצוענית עם התנאים הכי טובים שיש. זה ג'וב בקנה מידה גדול מאשר האקדמיה הצנועה שלי, ועליית מדרגה מבחינת הנפח של האקדמיה, מספר השחקנים, כמות המאמנים שאפקח עליה והחשיפה התקשורתית. מדובר בפרויקט ענק לטווח ארוך שאני מקווה שיניב תוצאות בתוך כמה שנים. אני לא מכיר מישהו עם ערכים של ווינריות גדולים יותר משל מקנרו".

מלבד עיסוקו כמאמן במשרה מלאה, בלום שותף בחברת סטארט-אפ ישראלית בשם "פלייסייט", ומשמש בה כיועץ מקצועי. החברה מפתחת מוצר ייחודי ממוחשב שיסייע למאמני טניס לעקוב ולנתח את החבטות של השחקנים.

* גלעד בלום כותב עבור "גלובס"