למרות המשבר: מדד הביטחון הכלכלי באירופה לשיא של שנתיים

מדד הביטחון הכלכלי, שבו השתתפו מנהלים בכירים וצרכנים מ-16 מדינות בגוש האירו, עלה ל-100.6 נקודות ■ "אם המשבר ביוון ידביק שווקים אחרים, אירופה עלולה לסבול ממכה משתקת לצמיחה בגוש האירו"

מדד הביטחון הכלכלי באירופה, לגבי תחזית הצמיחה הכלכלית, עלה בחודש אפריל לרמה הגבוהה ביותר מזה שנתיים. הדבר נותן סימן אופטימי להתאוששות גוש האירו, למרות שדווקא בימים אלו, אנו עדים להתפשטות משבר החוב ביוון למדינות אחרות באירופה.

הנציבות האירופית בבריסל דיווחה היום (ה') כי מדד הביטחון הכלכלי, שבו השתתפו מנהלים בכירים וצרכנים מ-16 מדינות בגוש האירו, עלה ל-100.6 נקודות מרמה של 97.9 נקודות המתוקנת במארס. רמה זו היא הגבוהה ביותר מאז חודש מארס 2008 והיא גם מעל תחזית האנליסטים לרמה של 99.4 נקודות.

יצוין כי מדד הביטחון הכלכלי מבוסס על סקר של חברות ומשקי בית אשר נערך בין הראשון לעשירי באפריל.

עדיין, למרות שהאצת הצמיחה הכלכלית הגלובלית תורמת להגדלת היקף המכירות של חברות אירופיות והתחזקות הביטחון הכלכלי, משבר התקציב של יוון מתרחב ברחבי האזור ומאיים על ההתאוששות גוש האירו. מניות ואגרות חוב צנחו באירופה על רקע החששות להגעת יוון לחדלות פירעון.

"יוון גורמת כאב ראש רב שנתי לגוש האירו", אמר מרקו אנונציאטה, הכלכלן הראשי בקבוצת UniCredit בלונדון. "התנודתיות גוברת עם סימנים של פאניקה שמתגברת. אם המשבר ביוון ידביק שווקים אחרים, אירופה עלולה לסבול ממכה משתקת לצמיחה בגוש האירו".