הערכות: עיכובים בלתי צפויים בפרסום ממצאי הסקר ב"לוויתן"

(עדכון) - מסחר עצבני ביחידות ההשתתפות של רציו ■ נובל אנרג'י השמיטה בדו"חות הכספיים את ההערכה שפורסמה עד כה, לפיה קידוח האקספלורציה צפוי להתחיל עוד במהלך 2010

מסחר עצבני למדי מורגש היום (ה') ביחידות ההשתתפות של רציו , בהמשך לזינוק במחיר המניה אתמול על רקע גל שמועות אגרסיבי ששטף את השוק.

לפורום רציו ב"גלובס" - לחצו כאן

המסחר היום מתנהל סביב פרסום הדו"חות הכספיים של נובל אנרג'י , המפעיל במבנה "לוויתן" בו שותפה רציו. המשקיעים קיוו למצוא בדל של מידע לגבי "לוויתן", בו נערך סקר סייסמי תלת-מימדי והנתונים מעובדים בימים אלה על ידי נובל אנרג'י בארה"ב. בדו"חות הכספיים הקודמים של נובל היא ציינה בדו"חותיה כי "החברה מצפה לקדוח מבנה גדול נוסף במחצית השנייה של השנה (בישראל - ע.ב.י) ולקדוח במהלך 2011 בשני הגילויים שכבר נמצאו".

הפעם, נובל אנרג'י לא חזרה על הודעה זו והסתפקה באמירה הכללית הבאה: "אנו ממשיכים לבדוק את הפוטנציאל ב-3 המבנים הבאים: המים העמוקים של מפרץ מקסיקו, מערב אפריקה ומזרח הים התיכון" (רמז ל"לוויתן" - ע.ב.י). יש לציין כי מנכ"ל נובל אנרג'י צ'אק דייווידסון הדגיש בחודשים האחרונים כי אין בכוונת החברה להתייחס לתוצאות הסקר הסייסמי ב"לוויתן" עד להשלמת כל הבדיקות והוצאת הודעה על כך.

להערכת גורמים בסקטור, היעדרה של ההתייחסות זו מלמדת על עיכובים בלתי צפויים בפרסום הממצאים ועל התארכותה של האנליזה המקצועית. מנכ"ל נובל אנרג'י צ'אק דייווידסון אמר במהלך ביקורו האחרון בישראל בתשובה לשאלת "גלובס" כי לא יוכל להתייחס לנושא "לוויתן" והבהיר אז שנובל אנרג'י תוכל להתייחס לנושא רק לאחר שיושלמו כל הבדיקות ותצא על-כך הודעה רשמית.

מניית רציו מחקה היום ירידה של יותר מ-5% ונסחרת בעליות קלות לפני פרסום הדו"ח, תוך שהיא מרכז מחזור מסחר של כ-40 מיליון שקל - פי 10 מהמחזור הממוצע ב-3 החודשים האחרונים.

נובל אנרג'י רשמה רווח נקי של 138 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010, שהם 78 דולר למניה - ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 72 סנט למניה בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-733 מיליון דולר והיו גבוהות גם כן מהתחזיות בשוק, שעמדו על 692 מיליון דולר ברבעון.

מבנה "לוויתן" ממוקם מערבית ל"תמר" ולאחר תגלית הגז ב"תמר" מהמרים המשקיעים על תגלית נוספת ב"לוויתן". ההערכה היא כי תוצאות הסקר הסייסמי לא יועברו לישראל לפני חודש יוני. במידה והתוצאות יראו כי ישנו פוטנציאל לגילוי גז טבעי באתר, תחל נובל אנרג'י (יחד עם השותפות רציו וקבוצת דלק) בקידוח לקראת סוף השנה, אשר עלותו מוערכת בכ-100 מיליון דולר.