לידיעת הטסים לקייב: אוקראין אינטרנשיונל תפעיל קו חדש מת"א

חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל, עומדת להתחיל להפעיל החל מה-18 במאי קו טיסות בין ת"א לקיייב בירת אוקראינה ■ תצטרף לחברות דון באס האוקראינית, ארקיע ואל על הפועלות כיום על הקו

חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל, עומדת להתחיל להפעיל החל מה-18 במאי קו טיסות בין ת"א לקיייב בירת אוקראינה. אוקראין אינטרנשיונל היא חברת תעופה אוקראינית מתחרה לחברה האוקראינית המובילה אירוסוויט וברשותה צי של 12 מטוסים מדגם 737.

החברה מפעילה מידי שבוע 350 טיסות מדי שבוע מקייב למגוון יעדים באירופה ובמזרח התיכון. היא תצטרף לחברות דון באס האוקראינית, ארקיע ואל על הפועלות כיום על הקו.

פעילותה של החברה בקו התאפשר לאחר שבאחרונה נחתם מחדש הסכם התעופה בין ישראל ואוקראינה תוכל כל מדינה להפעיל עד 21 טיסות סדירות שבועיות, במקום 14 טיסות כיום. בסך הכל יופעלו בין תל אביב לקייב 42 טיסות שבועיות. כמו כן, על פי ההסכם ב- 18 מתוך 21 הטיסות השבועיות שכל מדינה תוכל לבצע ניתן יהיה להטיס עד 175 נוסעים. בשלוש התדירויות השבועיות הנוספות ניתן יהיה להטיס עד 265 נוסעים.

הטיסות לקייב זוכות לביקושים הן מקרב עולי חבר המדינות והן בקרב מאמינים הטסים להשתטח על קברו של רבי נחמן מברדסלב. בתקופות החגים היהודיים המהווים תקופות שיא לביקושים לעליה לקברו של הרב נוסקים מחירי כרטיסי הטיסה ליעד זה ועשויים להגיע גם ל-1,000 דולר ויותר. כניסתה של אוקריאן אינטרנשיונל לפעילות בקו עשויה להגדיל את התחרות ולהוזיל את המחירים.