המומלצות של אקסלנס מבין מניות הביטוח ל-2010: הראל וכלל

מנגד, מניות מגדל ביטוח ומנורה מבטחים זוכות להמלצת "תשואת שוק", כשהראשונה היא "החזקה טובה מבחינה כלכלית", ובשנייה צפויים שיעורי צמיחה גבוהים, אך "מנגד אנו חוששים מהשפעת פרשת ההלוואות... העלולה להעיב בחודשים הקרובים"

‎‎בית ההשקעות אקסלנס, שנמצא בשליטת קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, קובע כי מניות כלל ביטוח והראל השקעות הן המומלצות ל-2010 בסקטור הביטוח, ובשתיהן יש אפסייד ניכר. מנגד, מניות מגדל ביטוח ומנורה מבטחים זוכות להמלצת "תשואת שוק", כשהראשונה היא "החזקה טובה מבחינה כלכלית", ובשנייה צפויים שיעורי צמיחה גבוהים בשנים הקרובות, אך "מנגד אנו חוששים מהשפעת פרשת ההלוואות... העלולה להעיב על מנורה בחודשים הקרובים".

ליאור רבינוביץ', מנהל מחלקת מחקר באקסלנס ברוקראז', המסקר את מניות הביטוח, מעריך כי חברות הביטוח יראו ככל הנראה עלייה גבוהה בשווי תיקי ביטוח החיים הבריאות והפנסיה, עם פרסום נתוני הערך הגלום בסוף חודש מאי. רבינוביץ' נוקב במחירי יעד של 120 שקל ו-260 שקל למניות כלל ביטוח והראל השקעות בהתאמה. מדובר במחירים הגבוהים בכ-28% ו-25% ממחיריהן הבוקר בבורסה בהתאמה.

בין היתר, באקסלנס, המהווים שחקן מרכזי בשוק הגמל, מציינים כי שווי החזקות הגמל של ארבע קבוצות הביטוח גבוה מעלות רכישתן מהבנקים בשנים האחרונות. מבחינה זו, באקסלנס נותנים לפעילות הגמל של כלל ביטוח, השנייה בגודלה בשוק, שווי של 920 מיליון שקל, כשפעילות הגמל של הראל עומדת על 605 מיליון שקל.

באקסלנס העריכו בנוסף גם את פעילויות הפנסיה של ארבע הקבוצות, והעניקו שווי של 1.8 מיליארד שקל למבטחים החדשה של מנורה (כאשר השווי של מנורה כיום בבורסה עומד על 3.28 מיליארד שקל, כולל החזקתה ב-100% ממבטחים). כמו כן, מקפת החדשה שווה כ-1.06 מיליארד שקל, מיטבית-עתודות של כלל שווה כ-878 מיליון שקל, והראל פנסיה שווה כ-620 מיליון שקל, כך לדעת רבינוביץ'.

בהתייחס לפעילות הביטוח הכללי בחברות השונות, באקסלנס נוקבים בשוויים הבאים: פעילות הביטוח הכללי של כלל שווה כ-793 מיליון שקל; הראל - 625 מיליון שקל; מנורה - 574 מיליון שקל; ושל מגדל - 188 מיליון שקל בלבד.

נציין כי חברת הדירוג ‏S&P‏ מעלות הוציאה את כלל ביטוח מרשימת המעקב, תוך שאשררה לה דירוג ברמה של ‏‏A‏ עם תחזית שלילית. לטענת מעלות, התחזית השלילית משקפת את אי הוודאות לגבי תזמון והיקף הדיבידנדים מכלל ביטוח, ולגבי צרכי ההון של כלל פיננסים בהמשך. בהקשר זה הם מעריכים שייתכן המשך שחיקה בביצועים התפעוליים ובסיס ההון של כלל פיננסים. ‏‎‎‏