אפריקה - המניה הנרכשת ביותר בתיקי ההשקעות ב"גלובס"

[לפורטל הפיננסי][לפתיחת תיק השקעות] מתרחקים מהנפט - שלוש מתוך חמש המניות הנמכרות ביותר הן של חברות חיפוש הנפט ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואליים ב"גלובס"

בורסת ת"א חתמה אתמול חודש שלילי, כאשר המעו"ף מסכם את חודש אפריל בירידה של 5.3%, האם מדובר בתיקון זמני או בירידה לטווח ארוך? או שמא דווקא הירידות האחרונות מהוות הזדמנות קניה? זו היא למעשה השאלה המתבקשת כאשר מתבוננים במגמות ובשינויים אשר חלו בשבוע החולף בקרב עשרות אלפי התיקים הוירטואליים המנוהלים על ידי הגולשים באתר "גלובס".

כך למשל כבשה אפריקה את טבלת המניות הנרכשות ביותר בתיקים, וזאת למרות שסיימה את השבוע החולף בירידה של 6.93%, ואת החודש הנוכחי בנפילה של 11.79%. האם הייתה זו ההמלצה החמה של סיטי לקניה של אפ"י פיתוח, זרוע הנדל"ן של החברה, אשר הביאה לשינוי המפתיע? ייתכן, אך כך או אחרת, אפריקה כידוע בשנה האחרונה, למודת תנועות ספקולנטיות רבות של עליות ומימושים חדים.

המניה השניה הנרכשת ביותר היא של חברת סרגון הדואלית, אשר פרסמה השבוע דוחות טובים בהשוואה לתחזיות המוקדמות, אלו הביאו אותה לסיכום שבועי חיובי של 2.64%. בהמשך ניתן למצוא את מניית טבע ולאחריה מודיעין יהש , שלמרות העיכוב בהנפקה, סיימה את אפריל בתשואה מרשימה של 33.3%. את החמישה הפותחת נועלת מניית רמי לוי .

מנגד נראה כי מנהלי התיקים הדירו רגליהם השבוע ממניות חיפוש הנפט, דבר הבא לידי ביטוי בטבלת המניות הנמכרות. שם ניתן לראות כי שלושה מתוך חמשת הניירות הנמכרים ביותר הן של חברות חיפוש נפט: במקום הראשון ישראמקו יהש , ולאחריה לפידות . את הרצף קוטעת סינמה יהש , אך מיד אחריה ממוקמת שדות נפט . את החמישיה נועלת מניית חברה לישראל אשר סיימה השבוע את סבב השקעותיה בבטר פלייס.

[לטבלת הדירוגים]

טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]