שטייניץ: "ב-2014 נבדוק התרת פרסום בכבלים ובלוויין וחבילה צרה"

שר האוצר אמר את הדברים בתוכנית הרדיו "הנבחרים" של דוד בן-בסט ■ מדובר בשינוי של עמדת האוצר לעומת מה שהוצג ביום שני האחרון בוועדת הכלכלה

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לראשונה לשינוי חוק השידורים והודיע: בשנת 2014 תתקיים בדיקה של שוק הפרסום, ובעקבותיה יוחלט אם להכניס פרסום בכבלים ובלוויין ואם לקיים חבילה צרה.

שטייניץ אמר את הדברים בראיון לתוכנית "הנבחרים" של דוד בן-בסט. התוכנית תשודר היום (ו') בשעה 10:00 בתחנות הרדיו האזורי "רדיוס" ו"רדיו לב המדינה".

מדובר בהצהרה רשמית ראשונה של שטייניץ בנושא, לאחר חילוקי דעות באשר להרכבי החוק.

"אין לי כוונה לפגוע בתקשורת הכתובה - המודפסת או האינטרנטית, ברדיו ובטלוויזיה. נהיה מספיק זהירים כדי לבצע את הבדיקות המתאימות. יש לי העדפה אחת מבחינה לאומית ותרבותית - חשוב מאוד שתהיה תקשורת מקומית מגוונת וחזקה", אמר שטייניץ.

לדבריו, "ההצעה שלנו היא שתתקיים בשנת 2014 בדיקה של השוק, שבעקבותיה תהיה בדיקה מחדש אם אפשר להכניס פרסומות בכבלים ובלוויין. יש רפורמות, באופן טבעי כולם חוששים מהמצב החדש, צריכים להיות זהירים, אבל אנחנו חייבים להניע רפורמות לטובת הצרכנים. זו הצעת הפשרה, נתתי לה את ברכתי".

מדובר בשינוי של עמדת האוצר לעומת מה שהוצג ביום שני האחרון בוועדת הכלכלה. אז דובר על בדיקה שתיערך "עד" 2014 בעניין פרסום בכבלים ועל כינון חבילה צרה כבר עם כניסת החוק לתוקפו.