וורן באפט: "הצמיחה תופסת תאוצה; הייתי מהמר על אינפלציה גבוהה"

(עדכון) - ברקשייר של באפט הרוויחה 3.6 מיליארד דולר ברבעון ■ באפט באסיפה השנתית: "אם אמות הלילה יהיה מנכ"ל חדש לברקשייר תוך 24 שעות" ■ "תומך במנכ"ל גולדמן זאקס ב-100%"

ברקשייר הת'אווי, חברת ההשקעות של וורן באפט, הרוויחה 3.63 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה על רקע הראלי בשווקים וההתאוששות הכלכלית בעולם, אשר הביאה לגידול בשווי נכסי החברה.

הרווח של ברקשייר מגיע לאחר שברבעון המקביל אשתקד היא הפסידה 1.5 מיליארד דולר. רווחי החברה ברבעון הראשון הושגו גם הודות לרווחי עתק של 1.4 מיליארד דולר מפעילות הנגזרים של החברה, לעומת הפסד של 3.2 מיליארד דולר בפעילות זו ברבעון המקביל אשתקד.

באפט ציין באסיפה השנתית של ברקשייר, כי "הצמיחה הכלכלית תפסה תאוצה בחודשים מארס ואפריל, לאחר התאוששות מהוססת לפני מספר חודשים". כאשר נשאל לגבי האינפלציה, אשר עלולה לעלות עקב הזינוק במחירי הנפט והסחורות, רמז באפט כי אכן ישנו חשש להתפרצות אינפלציונית: "אם הייתי צריך להמר על אינפלציה גבוהה יותר או נמוכה יותר, הייתי הולך על גבוהה; גבוהה מאוד אפילו".

ברקשייר רכשה בפברואר האחרון של חברת הרכבות ברלינגטון תמורת 27 מיליארד דולר, עסקה אותה כינה בזמנו באפט "הימור על כלכלת ארה"ב". העסקה תפחית את התלות של ברקשייר בסקטור הביטוח והפיננסים, שם יש לה חשיפה רבה.

מגבה את גולדמן זאקס

"אני תומך במנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, ב-100%", אמר היום (ש') המשקיע המיליארדר וורן באפט, עוד לפני אסיפת בעלי המניות השנתית של חברת ההחזקות שלו. "הוא עשה עבודה מצויינת בניהול החברה", אמר באפט בראיון לבלומברג. "הוא חכם ומנכ"ל ברמה גבוהה", הוסיף.

כ-40 אלף בעלי מניות הגיעו לאומהה לכנס המשקיעים השנתי המסורתי, מספר גדול יותר מבשנים קודמות לאור פיצול המניות הראשון של החברה שנערך השנה. באפט ובכירים אחרים בחברה נוהגים לשתף בכינוס את הקהל בהערכותיהם לגבי המצב הכלכלי ולענות על שאלות הנוכחים. הפעם, הזרקור היה על גולדמן זאקס על רקע האישומים הפליליים של ה-SEC.

לברקשייר נתח משמעותי בגולדמן ובאפט אף הרבה לשבח את ביצועי החברה בזמן המיתון. ברקשייר האתאווי השקיעה 5 מיליארד דולר בגולדמן ב-2008 בשיא המשבר הפיננסי. באפט הגן על גולדמן זאקס ואמר כי מדובר בהשקעה טובה. על אותם בנקים שקנו מגולדמן זאקס את ני"ע מגובי הסאב-פריים והפסידו כספים אמר באפט: "אני מתקשה להזדהות עם בנק שמבצע הימור אשראי מטופש".

בשנה האחרונה ברקשייר הצטרפה ל-S&P 500 לאחר שפיצלה את מניותיה מדרגה B ביחס 50 ל-1. המניות מדרגה A , היקרות ביותר בוול סטריט, נסגרו אמש מעל מחיר של 115 אלף דולר למניה.

באפט נדרש באסיפה גם לסוגיית יורשו ואמר כי כבר הוחלט על יורש בתפקיד המנכ"ל, אך עדיין לא הוחלט מי יחליף את באפט בתפקידו השני - סמנכ"ל ההשקעות של ברקשייר.

"אם אמות הלילה יהיה מנכ"ל חדש תוך 24 שעות. הדירקטורים יודעים מי הוא", אמר באפט. מלבד התחזיות השגרתיות והדיבורים הרגילים על הכלכלה והשווקים, באפט שיגר גם מסר חברתי ברור לכל עמיתיו המיליארדרים וקרא להם להעביר את הונם לצדקה, כפי שהוא עשה. באפט, כזכור, תרם את מרבית הונו (כ-36 מיליארד דולר) לקרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס.